Inlägg från: Coca cola light |Visa alla inlägg
  • Coca cola light

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Lilaa skrev 2009-12-02 21:50:23 följande:
    Hur är Lindex dam storlekar i storlek? Jag har för mig att de är lite stora i storlek. Funderar på om jag som har stl S i vanliga fall ska ta den storleken eller XS?
    Jag upplever att de är ganska stora i storleken på dam. Jag brukar kunna ha S fast jag är en M i de flesta andra butiker. Barnkläder däremot är små i storlekarna tycker jag.
  • Coca cola light

Fyndade en röd fixoverall i storlek 98 idag. Dottern har denna vinter en bamseoverall i storlek 92. Tror ni att hon kommer kunna ha 98 nästa vinter? Jag är så osäker på hur fort barn växer men 104 känns så väldigt stort.

• Coca cola light
    star67 skrev 2010-01-26 17:20:29 följande:
    hur mycket gav du för den??
    Den hade kostat 499 på rean och så var det halva reapriset på det så 249.50 kr blev det. Inte illa tycker jag.
  • Coca cola light
    star67 skrev 2010-01-26 18:29:41 följande:
    oky va bra jätte biligt tycker ja. vet du om de hade fix overaller stl 80 också på rea???
    Det minsta jag såg var storlek 86.
  • Coca cola light
    star67 skrev 2010-01-26 18:38:24 följande:
    de som jag menar är på baby avdelnning bara i brun.
    Jag kollade på baby men det fanns inga ytterkläder alls på rean.  Detta var i Norrtälje.
  • Coca cola light
    TeDrickaren skrev 2010-01-26 19:09:33 följande:
    Bra fyndat!Hur gammal är hon?Vår dotter vägrar overall, bara jacka och byxa som gäller här
    Hon blir 3 år i april. Jag tänker så att passar inte overallen henne kan alltid lillebror ärva den eller så försöker jag sälja den på ev. klädbytardag eller tradera.
  • Coca cola light

Funderar på den här vindoverallen från fix. Jag skulle vilja ha en sådan till Noah. Han är just nu i storlek 68, har bla molnoverallen från Lindex i 68 men den börjar nästan bli liten. Han är 65 cm och väger 7 kg. Tror ni att han kommer att drunkna i 80 eller ska jag chansa på att han kommer kunna 74 hela våren?

• Coca cola light

Tack för era svar. Då ska man bara bestämma sig för färg. Lutar år turkos, men samtidigt är det så tidlöst med marinblått. Tur i alla fall att jag fortfarande har 30% på ett babyplagg kvar.

• Coca cola light
    Mamma och Mor skrev 2010-02-11 21:59:01 följande:
    Ni som sett windstopper-overallen för bebisar - hur verkar den vara i storlek?Sonen är nu 2,5 månader gammal och 61 cm lång. Vilken storlek bör jag ta på overallen, 68 eller 74?
    Jag köpte overallen igår och jag tycker att den är väldigt stor i storleken. Noah har 68 i kläder just nu och har snart växt ur Lindex molnoverall(den i fleece) i storlek 68. Jag köpte storlek 74 i vindoverallen och den var verkligen gigantisk på honom.
  • Coca cola light
    Mamma och Mor skrev 2010-02-11 23:19:59 följande:
    Bra att veta, då köper jag nog en i storlek 68 :) Vilken färg köpte du?  Jag är sugen på den turkosa, men marinblått är ju klassiskt...svårt val!
    Det fanns bara rosa och marinblå i min Lindexbutik så då fick det bli den marinblå. Jag vågade inte vänta och visst är den kanske lite väl klassisk i färgen men den var väldigt fin och lite lättare att matcha mössor till.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10