Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Är de någon som använt el köpt Fix vårjacka? Är den bra? ska den va vattentät o vindtät m,m?

• MajMamman08
    Hallontårta skrev 2010-02-18 09:21:44 följande:
    Hade den förra året och köpt en även i år. Vindtät och vattentät. Är såå nöjd med den!
    åh va bra=) hade du nåe fleece jacka med då under kanske? för jackan e väl inte så tjock?
    såg nån annan med i webbshoppen,de hade vet du något om den? fanns i blått o svart o nån mer färg tror ja.
  • MajMamman08
    MajMamman08 skrev 2010-02-18 09:28:56 följande:
    åh va bra=) hade du nåe fleece jacka med då under kanske? för jackan e väl inte så tjock?såg nån annan med i webbshoppen,de hade vet du något om den? fanns i blått o svart o nån mer färg tror ja.
    alltså inte fix då,minns inte märket bara
  • MajMamman08
    j00hanna skrev 2010-02-18 09:44:04 följande:
    Vi köpte en åt sonen till våren. Vi hoppas ju också att den ska vara bra ;)Den är ju vindtät och vattenpelare på 6000, så något så när vattentät är den väl :)Det går väl att använda vilken som helst fleece under :) Förra året hade vi pops skaljacka och köpte till en fleece från h&m för en billig peng.
    vad menas med skaljacka? hehe
  • MajMamman08
    Hallontårta skrev 2010-02-18 10:03:05 följande:
    Tror inte det, den hölls inte efter. Han hade collegetröja under eller något annat. Köpte ingen speciell jacka att ta under.
    aha ok=)
  • MajMamman08
    RocketAnnie skrev 2010-02-18 11:14:31 följande:
    Ja, Lindex har bra kläder. Tänkte inhandla en skaljacka och byxor till lillkillen. Frågan är vilken stl man ska ta. Han är 13 mån. En 86 borde nog fungera eller?Det är ju inte populärt att prova kläder när man e så liten
    vilken e skaljackan fix? lindex
  • MajMamman08

ska till stan i morron,hoppas så att äpple tröjorna o byxorna finns=)

tack för svaren om skaljacka=)

Någon som vet något om den andra vårjackan på lindex? man kan se den i webbshoppen,ser typ likadan ut? men finns även i svart?
    vilken kan tänkas vara bäst kvalite?

• MajMamman08
    Smilla75 skrev 2010-02-18 21:08:28 följande:
    Den är inte vindtät, köp FIX:en.
    tack för svar=) då blir de fixen=)

svårt o välja mellan den ljusblåa el röda till min son bara,hihi
  • MajMamman08
    j00hanna skrev 2010-02-19 12:39:22 följande:
    Om du köper från butik kan du ju prova först. Min son är runt 93 cm lång och jag köpt een i storlek 98 åt honom (om detta hjälper dig något) :D De är ju jättestora i storlek.Lade just en bild av sonen med jackan i bildtråden! Den är lång men då man drar in den lite nertill sitter den bra tycker jag.
    Så fin han blev i jackan=) Har en son på snart 2 med ,men han e bara runt 85cm. Så en 92 borde funka till honom då kanske? el ska man ta en 98 för e ju inte riktigt än han ska ha den?
    verkligen fint i rött=) kan inte bestämma mig för en blå el röd....båda e så fina=)
  • MajMamman08

Köpte den svart/gröna äppeltröjan idag till min son 2 år,i stl 98,inte provat den än men den känns faktiskt väldigt liten,så himla slimmad trikå. så ska nog byta till en 104,om den nu inte e jätte stor,för den fanns nämligen inte i butiken,slut i den stl så får beställa på nätet....

nån som visst hur hur stl va i äppelbyxorna?

• MajMamman08

Nån som har bild på nån av den blå skaljackan från fix?

• MajMamman08

Köpte den vita tröjan med svarta äpplen på till min son i sl 92. Passade inte honom alls,va mer tjejmodell tyckte jag då denva så himla urringad vid halsen samt lite "puffig" i ärmarna,så den åker tillbaka till butiken igen=(

• MajMamman08
    Hallontårta skrev 2010-02-21 21:40:25 följande:
    Ganska vid i halsen ja, men jag tycker då inte att det är några puffärmar på den
    hihi,ne de kanske den inte har,hehe men såg så ut på min lille kille=( ja himla fin men passade inte på honom tycker jag=(
  • MajMamman08
    Hallontårta skrev 2010-02-22 16:10:38 följande:
    Åååh idag kom Ludvig kläder. De turkosa jeansen satt inte alls tight, som jag trodde att de skulle göra, de satt jättebra! Han blev alldeles överlycklig över frukt-tröjorna och nu sitter han i nya kläder och läser bok för leksakståget.
    bilder på hur de turkosa byxorna sitter? =)
  • MajMamman08
    Hallontårta skrev 2010-02-22 19:54:10 följande:
    Han var inte medgörlig idag, ska se om det går bättre imorgon!De satt ganska löst faktiskt, lite långa i benen men snygga att vika upp. Tittar du på bilderna Lindex har så sitter de ungefär så!De satt jättetight på skyltdockan i butiken, men de var inte så på sonen. Jag trodde först att han inte skulle kunna ha dem.
    ja men va bra att de va lite lösare=) man vill ju de ska kunna röra på sig=)
  • MajMamman08

Så typiskt, missade koden till 50 kr rabatt på lindex=( gick väl ut i går antar jag, Nån som vet om de finns någon mer rabatt? annars får ja köpa ändå=)

• MajMamman08
    winters skrev 2010-03-02 17:12:21 följande:
    Vet inte vad du ska ha, men det är 30 % på ett babyplagg tom 14 mars.
    oh tack=)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10