Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Var in på ett Lindex idag som hade lite mer rea än den jag var på igår men köpte bara fillingar till killarna som håller på att bli blöjfria. De hade dock stövlar och fodrade galonkläder på rea och även fix ws: ar för 149.- men eftersom dragkedjan var så dålig i fjol så vågade jag inte köpa dem igen. Köpte ws: ar på stadium rean istället för 199.- en blå och en svart. Hittade även pulkor där som vi letat och letat efter, alla verkar ha rusat iväg och köpt när snön väl kom

• Tvillingmamma2007
    sarsparis skrev 2010-01-24 19:49:06 följande:
    Såg att det kommit skaljackjor till affären i går från FIX, nån som har erfarenhet av de, stod att det vara 6000 vattenpelare vilket känns rätt bra. Nån som har erfarenhet? Håller de måttet?
    JAg hade fix skaljackor ifjol och ena jackans dragkedja gick sönder efter bara en månads användning så jag fick reklamera och köpa pop istället. De var inte förstärkta alls nertill, ingen plastflik e dyl och var rätt så vecka. Andra jackan höll säsongen ut men är inget att ärva, även den dragkedjan har börjat släppa nertill tyvärr. Tråkigt för annars var jag nöjda med dem och bra pris jämfört med pop. Men i år blir det ny pop till ena killen och den andra kommer nog att kunna ha kvar fjolårets en säsong till. Den ser inte ens använd ut kan tilläggas!
  • Tvillingmamma2007

Jag köper gärna lite stort men har märkt att köper man för stort så sitter ju inte kläderna så bra och dessutom så är det ju inte säkert att de kan ha kläderna nästa säsong iaf jag menar hur kul är det med en overall som sitter som allra bäst under sommaren hehe, men jag håller med svårt det där med storlekar!

• Tvillingmamma2007

Jag har ju som sagt haft otur med fixen ifjol så jag satsar på Pop nu. Har också köpt på rean en blårutig, dock för 555 för jag vågade inte vänta och det var tur för när de sänkte så fanns inte rätt storlek kvar.

• Tvillingmamma2007
    h80 skrev 2010-02-04 20:00:27 följande:
    har du lappen kvar o det har gått mindre än 3 veckor, så kan du lämna tillbaka den o köpa den igen för det "nya" priset. Jag gjorde det idag men en klänning till mig själv.
    Köpte den på nätbutiken. Har nog köpt för nästan 2500 på rean i år, började redan på 30%, sen på 50% och en del idag på 70%...skulle dock inte "våga" gå tillbaka och köpa om grejerna nu, tycker det skulle vara lite skämmigt.
  • Tvillingmamma2007
    h80 skrev 2010-02-04 20:16:57 följande:
    de är vana :) det är hur många som helst som gör det. Jag har sparat massa pengar på att göra så. Idag var vi 4st i affären och 3 gjorde så.
    Hehe ok, men vet ändå inte om jag orkar Tur att inte sambon vet om det bara.
  • Tvillingmamma2007
    winters skrev 2010-02-05 18:33:19 följande:
    Måste bara tipsa om den här vindfleeceoverallen från Fix, vi har haft den i höst/vinter och den är suverän!!www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=702...
    Men varför släpper de en sån där overall nu? Samtidigt som badshortsen på pojk som jag nyss såg haha.
  • Tvillingmamma2007
    Xgirl83 skrev 2010-02-05 21:29:44 följande:
    Lite komiskt. Men jag kan förstå att den släpps nu till våren, vi har ju många kalla månader framför oss och windstopper-jackor till äldre barn släpps ju också nu.
    Ahhhh de är bara windstopper funktion på den, fick för mig att den var kraftigare fodrad ok...fast ändå det är ju en hel overall...fast det är det väl för att den är till minikidz...jaja
  • Tvillingmamma2007

Jag fick inte babyrabatten att funka igår men den kanske inte funkar på rea? Fick den andra 30% att funka på ett par överdragsbyxor iaf.

• Tvillingmamma2007
    Tessie tessie skrev 2010-02-15 21:32:18 följande:
    Vad menas med rabatten 150/50 barnkläder?
    Handla för 150 kr och få 50 kr i rabatt??
  • Tvillingmamma2007

Tyvärr så tycker jag att många av Lindex Unisex satsningar är alldelses för små för att passa pojkar, man får gå upp flera storlekar för att få grejerna att passa i midjan och då blir de ofta för långa i benen i stället suck!

• Tvillingmamma2007
    ÖNadja skrev 2010-02-22 21:17:44 följande:
    Så länge dom är bra på att ta reklamationer så är det ju inget större problem.
    Vår dragkedja pajade också efter bara en månads användning men då var jackorna i rätt storlek slut och de kunde inte laga så vi stod också utan jacka, kul kul! Fick ju tillbaka pengarna men ändå drygt, tur att pop alltid har jackor på lager! Fick gå dit och köpa en ny till ord pris lite surt men den har hållt väldigt bra iaf och i år vågade jag inte chansa på fix utan har köpt pop till båda killarna.
  • Tvillingmamma2007
    ÖNadja skrev 2010-02-22 21:51:21 följande:
    De är ju sant, de är ju inte så kul. Vi har en timme att åka också för att ta oss till närmaste lindex. Kan ju va lite möttot om man inte har nåt ärende in till stan.Men byxorna är det inget fel på?Då skulle man ju kunna satsa på en pop jacka och fix byxor. då sparar man ju fortfarande 300 spänn.
    Jag har klämt många gånger på Fix skalbyxor men har alltid tyckt att de är så tjocka och klumpiga så jag har aldrig provat dem. Jag har kört med lindex vanliga outwear för 149 kr istället och de har hållt bra för oss. De är ju inte vattentäta som pop och fix men funkar för oss och de är smidiga och bra. Spöregnar det så kör vi galon på våra killar men är det bara vått och skitigt så kör vi skalbyxorna.
  • Tvillingmamma2007
    ÖNadja skrev 2010-02-22 22:10:25 följande:
    Är fix byxan fodrad?
    Nej inte fodrad men har tjockare och klumpigare tyg än outwear iaf och är dessutom stelare. Men det kanske pop:s är också om de ska vara vattentäta? Jag har inte haft nån av dem utan kör med outwear som jag tycker är smidiga och billiga
  • Tvillingmamma2007
    j00hanna skrev 2010-02-24 12:13:28 följande:
    Någon som har tips på mössa till den röda FIX skaljackan?? :))Ingen skillnad vad det är för märke :D Helst då röd eller svart.. Ska ha svarta skalbyxorna också, men jag var inte såå förtjust i mössorna på Lindex..Annars så har äppelleggingsen Fortfarande inte kommit in till "mitt" lindex!!! :((((
    pop har ju en svart/röd randig på rean, den kanske kan vara nåt? Dock rätt så tunn så det är ju inget att ha än på ett tag men kanske lagom när det blir dags för skalisen sen.
  • Tvillingmamma2007

Lindex kläder brukar vara små tycker jag speciellt t3b2 och unisex modellerna. De enda som brukar vara normala tycker jag är fix och bamse förutom att fix kan vara lite smala ibland. Kappahl tycker jag också är lite små i strl och smala men köper inte så mycket därifrån. HM kan vara stora tycker jag. Grabbarna har batman/spidermantröjor därifrån i strl 98/104 som tom nästan är lite större än lindex t3b2 tröjor i 110...

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10