Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

AochJsMamma skrev 2009-12-08 19:56:31 följande:
    super fin!!! Synd att A inte kan ha bodys i 86 från Lindex längre..hoppas den kommer som tröja på barn! Fråga: Nån som beställt fotokalender från Fuji?? Står att det är fotopapper, kan man skriva på den då eller blir det jättedumt?? Måste man skriva med spritpenna då eller??
    Har beställt fotokalender därifrån förra veckan så jag väntar på att få hem mina kalendrar vilken dag som helst :) Jag kan rapportera vilken typ av papper som den är tryckt på om du vill?
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Mamma och Mor
    star67 skrev 2009-12-23 12:28:08 följande:
    jag bestälde en topp från lindex den 16 och står fortfarande fraktas till lindex.
    Samma här med beställningen jag gjorde den 16:e december..
  • Mamma och Mor

Några här som köpt jeansblusen till sina tjejer?

Vår dotter, ca 95 cm lång och smal i kroppsbyggnad, är jag osäker på om blusen i storlek 98 passar. Funderade på att byta mot storlek 104, men det känns ju lite galet att ta så stor storlek när dottern inte ens är 98 cm lång.
    Det blir nästan trekvartsärm på den, men då jag inte sett den på någon provdocka vet jag ju inte om det är så den är tänkt att sitta.
    Ni som köpt blusen till era tjejer, vilken storlek köpte ni och hur stora är era flickor?

• Mamma och Mor

Inser tyvärr att det blir lite Lindex-shopping nu med nyfödde sonen. Överlag tycker jag att Lindex baby-kollektion verkligen blivit tråkig jämfört med hur den såg ut -06 då dottern var nyfödd. Vidare så är ju pojk-kläderna på Lindex så murriga och trista..
    Men, bra för plånboken är det ju att det blir mindre köpt {#lang_emotions_wink}

• Mamma och Mor

Jackan ni pratar om är rätt så generös i storlek. Dottern har 98/104 i storlek och hennes jacka i storlek 98 är stor, inte minst lång i ärmarna.
    Jättefin i övrigt, dottern har en lila, och jag är nöjd över köpet om än det var till ordinarie pris den inhandlades :)

• Mamma och Mor

Ni som köpt skaljackan, hur verkar den vara i storlek?
    Köpte en åt dottern för drygt ett år sedan och upplevde den då rätt så väl tilltagen i storlek..
    Berätta gärna vilken storlek ni köpt och vilken storlek era barn har i övriga kläder så har jag lite att jämföra med :)

• Mamma och Mor
    sarsparis skrev 2010-01-26 13:13:22 följande:
    Det fanns fleece idag i rött och grönt. Den verkar stor i storleken.  Köpte ändå 98 till min 2 åring, det var inga problem att vika uppärmarna,  prova 86 av misstag, den satt perfekt, provade även 92 som var lite stor, men tog ändå 98 då jag vill att han ska kunna ha den även till hösten och kunna ha en fleece under. Han har i vanliga fall 92 men kan även ha 98 i vissa tröjor. Dessvärre är kamerakabeln ute på vift.....en liten ung herre har gömt den nånstans och vill inte tala om vart så jag kan tyvärr inte lägga ut bilder. men den gröna är inte lika grön som pops utan lite mattare i färgen. Den röda är klarröd och den blå är nästa blåturkos. jättefina alla tre..... 
    Hm, stor i storleken säger du... då kanske jag inte bör ta större än storlek 104 till dottern som i dagsläget är ca 95 cm lång och har 98/104 på de flesta andra kläderna? Hon är tre år gammal och då växer de ju inte så hemskt fort längre.
  • Mamma och Mor
    Coca cola light skrev 2010-01-26 16:49:38 följande:
    Fyndade en röd fixoverall i storlek 98 idag. Dottern har denna vinter en bamseoverall i storlek 92. Tror ni att hon kommer kunna ha 98 nästa vinter? Jag är så osäker på hur fort barn växer men 104 känns så väldigt stort.
    Det kan nog fungera, beror ju lite på hur fort din dotter växer :)
    Jag upplever fix ytterkläder som stora i storlek så det kan nog fungera med storlek 98 ändå.
  • Mamma och Mor

Jag har nu bestämt mig för att ta storlek 98 till vår 3-åriga dotter. Hon är kring 95 cm lång men är denna fix-jacka lika stor som föregående års jacka så är den STOR i storlek. Dottern hade sin i storlek 92 fram till i höstas och den fungerar ännu men något korta ärmar dock. Det blir storlek 98 för jag är nästintill allergisk mot när kläderna ser ut som lånekläder pga att de är alldeles för stora..{#lang_emotions_dreamer}

• Mamma och Mor
    Finesse skrev 2010-01-28 13:05:02 följande:
    är skaljackorna större än windstoppern?
    Måste säga att det vet jag inte, för jag har bara köpt windstoppers från Kappahl :)
    Fix överlag tycker jag är större i storleken än Lindex övriga kläder.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10