Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Nu har jag beställt jeansen när de äntligen kommit in i webshopen igen :)
    Lite trist dock att det inte går att nyttja presentkort vid online-beställningarna, utan man måste betala med vanligt kort och sedan göra återköp vid uthämtningen. Fungerar ju, men onödigt krångligt tycker jag.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Mamma och Mor
    Mosen08 skrev 2010-02-10 17:40:15 följande:
    Har du koll på hur jeansen är i strl??
    Jag har i och för sig rätt så nyligen fått barn, men jag verkar behöva storlek 38 av dessa för att få dem över rumpan :) Provade storlek 36 ute i butiken men de gick inte att knäppa, så storlek 38 behöver jag som i vanliga fall har 36-38 i storlek.
  • Mamma och Mor
    Tessie tessie skrev 2010-02-11 09:10:04 följande:
    När jag skriver in den förlängda rabattkoden så står det att kampanjkoden finns men att jag inte har rättigheterna att utnyttja den. Är inte det märkligt? Jag har nämligen inte skickat efter nåt på shoponline på jätte länge så jag har inte utnyttjat koden innan. Gäller den bara för vissa?
    Jag använde koden igår och det fungerade utan problem. Tror dock man måste vara club-medlem för att nyttja den. Var du inloggad när du försökte använda rabattkoden?
    Sedan kan det vara så att det strular ibland och när man sedan försöker igen så hävdar den att man redan använt koden - det har hänt mig en gång tidigare.
  • Mamma och Mor

Ni som sett windstopper-overallen för bebisar - hur verkar den vara i storlek?
    Sonen är nu 2,5 månader gammal och 61 cm lång. Vilken storlek bör jag ta på overallen, 68 eller 74?

• Mamma och Mor
    Coca cola light skrev 2010-02-11 22:17:06 följande:
    Jag köpte overallen igår och jag tycker att den är väldigt stor i storleken. Noah har 68 i kläder just nu och har snart växt ur Lindex molnoverall(den i fleece) i storlek 68. Jag köpte storlek 74 i vindoverallen och den var verkligen gigantisk på honom.
    Bra att veta, då köper jag nog en i storlek 68 :)
    Vilken färg köpte du?  Jag är sugen på den turkosa, men marinblått är ju klassiskt...svårt val!
  • Mamma och Mor
    RocketAnnie skrev 2010-02-18 11:14:31 följande:
    Ja, Lindex har bra kläder. Tänkte inhandla en skaljacka och byxor till lillkillen. Frågan är vilken stl man ska ta. Han är 13 mån. En 86 borde nog fungera eller?Det är ju inte populärt att prova kläder när man e så liten
    Skaljackan på Lindex (Fix) är STOR i storlek, så ta inte alltför många storlekar större fastän man vill ha en jacka att växa i. Min dotter är ca 95 cm lång och jag tog jackan i storlek 98 åt henne. Storlek 104 blev som ett tält på henne.
  • Mamma och Mor

Idag gjorde jag ett riktigt klipp på Lindex, fastän jag inte hade det i planerna :) Var en tur till Lindexbutiken i en galleria kort innan stängning. Pga att jag var ute i sista minuten så fattade jag mig kort, ryckte till mig en marinblå windstopper-overall till sonen och stegade mot kassan. Lämnade då också fram kupongen för 50 kr i rabatt vid köp över 150 kr och betalade med kort. Hastade sedan iväg hemåt. Väl hemma ser jag att kostnaden blev 129 kr för overallen! Den hade slagits in till priset av 179 kr och sedan drogs ju 50 kr från den summan. Har de något erbjudande på ytterkläder just nu som jag missat? Nåja, är nöjd med köpet kan jag lugnt påstå, för overallen är riktigt fin :)

• Mamma och Mor
    Snorky skrev 2010-02-20 08:17:41 följande:
    de såg jag på rean i januari... antagligen det priset som gått in då? Kul fynd!
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7021550&styleid=7021530&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361;3275708

Jaha, så den overallen fanns på rean då? det missade jag i så fall :)
    Kollade på kvittot och overallen var verkligen inprogrammerad med priset 179 :-
    Japp, är verkligen nöjd med mitt fynd{#lang_emotions_cool}
  • Mamma och Mor
    Snorky skrev 2010-02-20 15:56:36 följande:
    Jag är GLAD att det finns några som gör snygga SMALA byxor, för det är inte alls kul att ha smala barn och allt sitter som hösäckar. Det är skitjobbigt att behöva ha knyt på alla byxor för annars trillar de ner. För de behöver ha hjälp att knyta efter varje toabesök... o det är inte alltid de är så villiga till det... frustrerande...  Det bästa som finns är ställbar resår i byxor, men tyvärr har inte alla det och många gånger blir det inte ens snyggt när de är allt för breda i midjan, utan blir pösiga och korvigt Tyvärr kan inte alla byxor passa alla barn, så det är nog bra att det finns båda smala modeller o större...
    Håller med!
    Som mamma till en "smalis" till dotter så jublar jag över Lindex och Me & i - kläderna som är smala i passformen. Det enda som sitter kvar utan att det ska bli knöligt i midjan.
  • Mamma och Mor

Fix-byxan är kanonbra! Dottern har haft dem på dagis och hållit sig torr utan problem :)

• Mamma och Mor

Nu har jag fått tag i äppeltröjan, äppel-leggings, randiga tröjan och molntröjan till vår dottern. Hon är ca 95 cm lång och smal. Äppeltröjan och randiga tröjan var stora och breda i passformen, så där bytte jag från storlek 104 till 98 och då satt de mycket bättre. Leggingsen var rätt normala i storlek, så där fick det bli storlek 104. Molntröjan var galet liten! Det slutade med en tröja i storlek 110, och den var ändå rätt snäv på henne. Hade nog nästan fått vara 116..
    Så, det blev lite annat med storlekarna än jag i vanliga fall köper till henne, och jag nämnde det till personalen när jag betalade. Tydligen var det flera som anmärkt om storlekarna så de skulle kontakta leverantören och fråga om plaggen var felaktigt storleksangivna.

• Mamma och Mor
    Wilmis07 skrev 2010-02-24 16:57:21 följande:
    Min dotter är 88 cm lång och väger gissningsvis runt 14kg,vilken storlek hade ni tagit i äppeltröjan) Den med äppelprint över hela. Ska skicka bud nämligen. Någon som kan råda kig
    Till min dotter som är 96 cm lång (mätte henne idag :) och drygt 13 kilo tung så tog jag storlek 98. Den är väldigt bred och stor i storlek tyckte jag.
    Större än 104 skulle jag inte ta till din dotter. Men sedan är det ju olika hur man vill att kläderna ska sitta; om man vill ha dem löst sittande eller mer figurnära :)
  • Mamma och Mor
    Tessou skrev 2010-02-25 14:52:29 följande:
    Tycker H&M är jättesmå i storleken, tajta liksom... Har bara köpt till storlek 80 där på babyavdelningen, kanske är annorlunda när det är på barn - 86 å större..?
    Det är skillnad mellan babykläderna och kläderna till större barn. Baby på HM är rätt små i storleken medan kläderna från 86 och uppåt är stora i storlek. Köper alltid storleken mindre på HM än vad jag köper från Kappahl och Lindex.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10