Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju
    Smilla75 skrev 2010-02-04 21:21:17 följande:
    Tycker ni jag ska satsa på rutiga POP:en som vårjacka eller FIX-jackan (med kupong) till dottern?
    Beror på ekonomi och vad du tycker är fint, tycker jag.
  • mortillsju
    Hummelina skrev 2010-02-07 15:54:15 följande:
    Provade de baggyjeansen idag. Skitnsygga men tyvärr för korta i benen för mig. Men det är iofs de flesta byxor
    Strunta du i åldersangivelserna och se hur plagget sitter på din dotter tycker jag
  • mortillsju
    Smilla75 skrev 2010-02-17 14:36:12 följande:
    Vet ni om POP slutat med ryggsäckar för jag hittar då ingen på hemsidan men finns kanske i butik. Min dotter vill ha en när hon blir 4 år snart.
    Vi köpte en röd precis vid jul.
  • mortillsju
    maggan75 skrev 2010-02-20 17:22:14 följande:
    vad olika det är för jag tycker  nästan bara det finns "smala" byxor, har jättesvårt att hitta byxor till min 7 åring
    Jag tycker polarn och pyret har några modeller som är lite rymliga i midjan. Men mest de lite "killiga" modellerna såklart
  • mortillsju
    maggan75 skrev 2010-02-20 17:38:53 följande:
    ok där har jag inte kikat  kanske skulle ta en sväng dit ngn dag jag som har en kille
    Jag köpte jättefina till sonen idag på pop. Ett par muddjeans och en beige modell med ficka på benet. Jättefina verkligen!
  • mortillsju
    Hallontårta skrev 2010-02-22 20:48:52 följande:
    Jag har aldrig haft problem med jacka eller byxa. Men jag har hört, av Lindex själva, att dragkedjorna brukar krångla på FIX. Detta är dock något de lagar om det skulle vara så.
    De har ju valt bort att ha en kvalitetsdragkedja (som YKK t ex) och den är ruskigt klen den de har. Synd på så fina plagg tycker jag.
  • mortillsju

Textilkunskap säger att billig bomull ( som tex i stora kedjornas kläder) ofta är av korta fiber. De långa fibrerna tar kvalitetsmärkena hand om (dyrare råvara, dyrare pris) och denna kortfibriga bomull har tendens att krypma mer. Sen beror krymning ofta hur stickningen av fibern är gjord. En och annan gång får man tag i ett pangplagg även på de billiga kedjorna såklart!! För att minska krympningen handlar det om att unvika torktumling och sträcka plaggen efter tvätt!!

• mortillsju
    Hummelina skrev 2010-02-26 19:06:28 följande:
    Hur är Lindex fleecetröjor (Outwear) i storleken?
    Hmmm smala. Min tjej på 103 har 110, och sonen på 117 cm har strl 122. Men de är verkligen jättebra och snygga!
  • mortillsju
    Hummelina skrev 2010-02-26 19:15:25 följande:
    Tror du min tös på 85 cm kan ha en storlek 92 i vår då?
    Ja det tror jag. Du kan vika upp lite i ärmen om det behövs. Den är så smal i ärmen att det inte blir knöligt!
  • mortillsju

Är det bara jag som tycker Lindex har jättemycket fint till töserna nu?? (som vanligt nästan inget till pojkar)....

• mortillsju
    AochJsMamma skrev 2010-02-27 21:59:15 följande:
    håller med! Speciellt alla fina tunikor, så att man dör nästan!  
    Helt underbara kläder! Kunde handla hur mycket som helst där just nu.
  • mortillsju
    Hallontårta skrev 2010-02-28 09:13:50 följande:
    Har H&M alltid haft dubbelstorlekar?? Jag hade för mig att de brukade ha rena storlekar? Det är ju svårt att handla kläder nu då 86 är för litet, 92 lagom och 98 lagom på vissa. Dvs 86/92 är för litet och 98/104 alldeles för stort :(
    Förr hade väl de flesta butiker enkelstorlekar, och än tidigare var det jämna 10 cl dvs 80, 90, 100 osv. Det var klurigt vill jag lova när overaller skulle köpas!

Jag ogillar också alla dessa dubbelstorlekar, jag fattar att det är billigare för tillverkarna men svårt för oss konsumenter. Min dotter har nu 110 och sonen 122 så jag är glad att Lindex i alla fall har enkelstorlekar. Toppen!
  • mortillsju
    Glittrax skrev 2010-03-02 14:58:43 följande:
    Nån fler som tycker att dessa byxor är annorlunda i kvaliten detta år? i fjol har jag för mig att de var kraftigare, hade tänkt köpa de för att de var kanon i fjol, men de känns tunnare och inte lika slitstarka nu!
    Jag tycker de verkar vara exakt samma som innan. Men jag köpte inte förra våren utan hösten innan det...... ett tag sen
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10