Inlägg från: Lejån |Visa alla inlägg
  • Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

star67 skrev 2010-01-20 12:37:35 följande:
    någon vet om de har jackor på rea stl 86 till pojke??
    Är nog lite olika, jag köpte igår som sagt och det var strl 86...
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Rosenbarn skrev 2010-01-20 13:33:19 följande:
    Nå jackor reas inte här vill gärna ha en dubbeljacka i str 104
    Fix? Var bor du? Vilken färg letar du? Jag vet var det finns.
  • Lejån
    Rosenbarn skrev 2010-01-20 19:17:49 följande:
    örebro till en pojke
    Ok, då var det ju en bit härifrån. Annars fanns här både gröna och blåa.
  • Lejån
    Smilla75 skrev 2010-01-21 14:50:29 följande:
    I Sollentunas tre butiker fick jag ihop till barnen för totalt 395 kr med ordinarie pris på 1640 kr!! Fast då har jag rensat allt som var något att ha så nu är det kört!Sedan köpte jag några fina koftor till mig och en klänning med.Men rean var bättre förra året, då var flick jättestort. Nu var bara baby bra. Tur man har flick, pojk och baby så man inte missar ett fynd...
    *haha* På Stinsen lär du ha hittat en del? Var där i söndags och tyckte det fanns mkt där som inte var på rea någon annanstans.
  • Lejån

*lycklig*

Hittade stjärn jeans i rätt storlek idag!

• Lejån
    molnen skrev 2010-01-21 21:12:01 följande:
    I vilka färger????
    Såg dem också idag, i svart rött och grönt.
  • Lejån
    mellerud skrev 2010-01-21 22:01:14 följande:
    Den gröna var jättefin, men kanske inte så praktisk.
    Nej precis, men roligt att det kommer ngt annat än bara vanliga svart, blått och brunt typ.
  • Lejån
    2 små prinsessor skrev 2010-01-22 21:35:35 följande:
    okej, ja jag har ju inte sett vilken sorts grön det är Annars tycker jag grön är en väldigt fin färg på barnkläder
    typ lite mörkare gräsgrön... eller, jag tittade ju iofs inte så jättenoga.
  • Lejån
    AochJsMamma skrev 2010-01-22 22:10:35 följande:
    snyggare grön än vinterns eller? Tyckte den var så ljus och intetsägande nämligen...
    Vilka menar du?
  • Lejån
    AochJsMamma skrev 2010-01-22 22:19:49 följande:
    den gröna skaljackan du sa att du såg?? Är den i samma gröna nyans som vinterns 3i1 vinter jacka från FIX?
    Aha du menar den. Nej, dessa är mer gräsgröna... Vinterjackan är mer "blek", precis som du säger.
  • Lejån
    thelwin skrev 2010-01-27 20:19:44 följande:
    åh jag e så glad hittade stjärnjeansen idag i mörby ( stockholm) trodde de var slut överallt. kostade endast 65 kr, nöjd
    Där hittade jag också i rätt storlek. Tror det beror på att det ligger lite "off". Bra för oss som fyndat.
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-02-07 10:31:49 följande:
    Jag köpte 98 till vår son, tänkte att han växer i den. Nu blev jag fundersam och mätte honom. Han är 86 cm?! Är det kort för att vara en tvååring?!
    Min lilleman var 85 sist han mättes vid 1½ och han har alltid legat över sin kurva, så jag tror det är rätt normalt.

Men 98 låter stort på jackan. Jag tycker FIX är stora i storlekarna, min kan ha 86 men om jag köper skaljackan så blir det nog en 92:a.
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-02-22 20:48:52 följande:
    Jag har aldrig haft problem med jacka eller byxa. Men jag har hört, av Lindex själva, att dragkedjorna brukar krångla på FIX. Detta är dock något de lagar om det skulle vara så.
    Kan bekräfta det. Inte på skaljacka dock, men på 3 i 1 jackan fick vi problem med dragkedjan, men fick reklamera.
  • Lejån
    ÖNadja skrev 2010-02-22 21:17:44 följande:
    Så länge dom är bra på att ta reklamationer så är det ju inget större problem.
    Precis. Förutom att vi blev utan jacka den gången...
  • Lejån
    Wilmis07 skrev 2010-02-24 16:57:21 följande:
    Min dotter är 88 cm lång och väger gissningsvis runt 14kg,vilken storlek hade ni tagit i äppeltröjan) Den med äppelprint över hela. Ska skicka bud nämligen. Någon som kan råda kig
    Inte mer än en 98:a. Höll i den idag och den var avsevärt större än tröjan med bara ett äpple på.
  • Lejån
    sarsparis skrev 2010-02-24 20:48:39 följande:
    En fråga, när började era barn att bli intresserade av kläder? Idag var jag inne på Lindex, direkt dök min 2 åring på en traktortröja och stjärnjeans, han vägrade släppa dessa plaggen så det fick bli till att köpa dom :) Gör mig inget iof.....Sen har han sen några dagar en pyjamas med bondgården, även den från lindex, varje morgon man ska ta av den blir han skitförbannad, han bara ska ha den på sig. idag fick han gå till dagis med tröjan på sig, efter mycket skrik fick jag av honom byxor. sen när han skulle lägga sig var han tvungen att ta av sig tröjan då den var smutsig, han blev helt hysterisk, vi fick locka honom med ett bad och sen fick vi gömma undan tröjan och sen blev han nöjd med en ny pyjamas. Måste säga att jag är helt förvånad att han är så bestämd på vad han vill ha på sig, kan de börja så tidigt som 2 år???
    Min son som är 20 mån har haft favoriter rätt länge. Får han välja själv så väljer han sin röda katt-tröja från Lindex (såklart)

Behöver jag säga att storasyster som är 4 är helt omöjlig... Vägrar byxor. *suck*
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-02-28 09:13:50 följande:
    Har H&M alltid haft dubbelstorlekar?? Jag hade för mig att de brukade ha rena storlekar? Det är ju svårt att handla kläder nu då 86 är för litet, 92 lagom och 98 lagom på vissa. Dvs 86/92 är för litet och 98/104 alldeles för stort :(
    Köpte en tröja igår på HM och det var enkelstorlek iaf. Så det är nog inte dubbelstorlekar på allt.
  • Lejån
    Glittrax skrev 2010-03-02 14:58:43 följande:
    Nån fler som tycker att dessa byxor är annorlunda i kvaliten detta år? i fjol har jag för mig att de var kraftigare, hade tänkt köpa de för att de var kanon i fjol, men de känns tunnare och inte lika slitstarka nu!
    Håller absolut med dig! De i år känns mkt tunnare än de förra!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10