Inlägg från: j00hanna |Visa alla inlägg
  • j00hanna

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Tvillingmamma2007 skrev 2010-02-20 10:32:16 följande:
    Tyvärr så tycker jag att många av Lindex Unisex satsningar är alldelses för små för att passa pojkar, man får gå upp flera storlekar för att få grejerna att passa i midjan och då blir de ofta för långa i benen i stället suck!
    Vi har aldrig haft problem med Lindex, men KappAhl!!
    När min son hade storlek 86 passade INGA jeans eller byxor från KappAhl, de var alla för smala i midjan (förutom byxor med mudd eller college)
    Han var inte tjock (inte pinnsmal heller men)
    Så jag tror nästan jag aldrig har köpt byxor från KappAhl efter det :D
  • j00hanna
    Glittrax skrev 2010-02-20 13:09:26 följande:
    hur var äppeltightsen i stlk nu, visst räcker 104 på en tjej som är runt 93 cm lång?
    Jag hade reserverat ett par i storlek 110 åt min son på ca. 93 cm lång.
    Var idag och böt till storlek 104. Tror de blir bra :)

Om du far bakåt i tråden lite så har Buttelina lagt in en bild på sin dotter i storlek 110.
  • j00hanna
    Glittrax skrev 2010-02-20 13:45:50 följande:
    aha... var de mycket längre i stlk 110? Jo jag såg bilden på buttelinas dotter, men hon är ju längre än våra så ja 104 blir nog tokbra!
    Jag har ingen aning, reservera bara byxorna de kommer in först på tisdagen så :)

Ja de tror ja mee ;)
  • j00hanna

Någon som har tips på mössa till den röda FIX skaljackan?? :))
    Ingen skillnad vad det är för märke :D Helst då röd eller svart.. Ska ha svarta skalbyxorna också, men jag var inte såå förtjust i mössorna på Lindex..

Annars så har äppelleggingsen Fortfarande inte kommit in till "mitt" lindex!!! :((((

• j00hanna
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-02-24 13:14:25 följande:
    pop har ju en svart/röd randig på rean, den kanske kan vara nåt? Dock rätt så tunn så det är ju inget att ha än på ett tag men kanske lagom när det blir dags för skalisen sen.
    Tack! Ska kolla om vi åker till grannstaden i helgen var det finns Pop :))
  • j00hanna
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-02-24 14:34:56 följande:
    Kan ju vara rätt så utplockat nu dock, ser att bara 48/50 finns kvar på hemsidan iaf...fast kan ju finnas mer i butik www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai...
    Det är det säkert, men kanske hittar nån annan mössa i butik som matchar :))
    Tyckte nova star hade fina mössar också, men nån sån butik finns inte här inte :D
  • j00hanna
    Wilmis07 skrev 2010-02-24 16:57:21 följande:
    Min dotter är 88 cm lång och väger gissningsvis runt 14kg,vilken storlek hade ni tagit i äppeltröjan) Den med äppelprint över hela. Ska skicka bud nämligen. Någon som kan råda kig
    Jag tog 104 åt min ca. 93 cm långa 2åriga kille. 98 hade nästan passat bättre nu.
    Men han ska ju kunna ha den i sommar också, och efter tvätt krymper den säkert lite.
    Jag hade nästan tagit en 98 om jag var du :D
  • j00hanna
    Hallontårta skrev 2010-02-24 20:59:36 följande:
    Skulle någon kunna tala om hur man lägger in bilder? kollade på bildtrådens ts men där stod inget :>
    Gå in på ditt bildgalleri och ta upp bilden du ska ha, dra sen över bilden så den blir blå (från ett hörn), kopiera, och klistra sen in i bildtråden :)
  • j00hanna
    Hallontårta skrev 2010-02-24 22:35:32 följande:
    Här är sonen i de turkosa jeansen, de sitter inte alls så tight som man kan tro! (svårt att fota någon som inte vill vara med)
    Fiiin kille! :) Vilken storlek tog du på äppeltröjan?
  • j00hanna
    Finesse skrev 2010-02-25 09:49:19 följande:
    Har beställt kläder på shop online.. tog 110 för att hon ska kunna ha dom kanske till hösten.. är det bara jag eller tycker ni andra att lindex har fruktansvärt dålig kvalite och att allting krymper i tvätten? Nu har hon 104 på det mesta därifrån.. men 86 från hm och kappahl.. Efter en tvätt är ju kläderna redan små.. och jag tvättar dom lika mkt som dom från hm och kappahl..
    Krymper i tvätten vet jag inte, men de få kläder jag köpt på Kappahl är inte större än Lindex, men H&M däremot är ju jättestora!!! Dumt att dem började med dubbelstorlekar där..
  • j00hanna
    Tessou skrev 2010-02-25 14:52:29 följande:
    Tycker H&M är jättesmå i storleken, tajta liksom... Har bara köpt till storlek 80 där på babyavdelningen, kanske är annorlunda när det är på barn - 86 å större..?
    Det är säkert skillnad, min son har en tröja från hm i storlek 86/92 vilken motsvarar kappahls tröja på 98/104.. :D
  • j00hanna

PS! äppelleggingsen hade kommit till butik idag :D :D :D de var sååå fina. och vilken tur att jag böt till 104, de såg ju långa ut.

• j00hanna
    goabarn77 skrev 2010-02-27 22:25:52 följande:
    Hej alla Lindexvänner! Köpte skaljackan för 399 idag och hade tänkt köpa överdragsbyxHej orna för 149. Kom dock av misstag hem med de för 299. Både jacka och byxor sitter jättebra på min tjej. Min fråga är om ni tycker att jag gjorde ett bra val till syvende och sist som valde att behålla grejerna? Tack på förhand för era synpunkter. =) Förresten, fleecejackorna fanns inte i butik här- har era butiker fått in dem?
    Jag tycker du gjorde ett bra val eftersom Fix skalbyxorna är vattentäta. (vi funderade inte ens på de billigare utan köpte solklart fix)
    Och ja här finns fleecejackorna :D
  • j00hanna
    Hallontårta skrev 2010-02-28 09:13:50 följande:
    Har H&M alltid haft dubbelstorlekar?? Jag hade för mig att de brukade ha rena storlekar? Det är ju svårt att handla kläder nu då 86 är för litet, 92 lagom och 98 lagom på vissa. Dvs 86/92 är för litet och 98/104 alldeles för stort :(
    Nej, jag tror inte det, har för mig att då vi började köpa från större sidan (från 86 och uppåt) hade de enkelstorlekar, men jag är inte 100. Och vi har precis samma problem.
    86/92 är för litet(ids inte köpa så småa storlekar då han normalt har 98) och 98/104 för stort :((
  • j00hanna
    Lejån skrev 2010-02-28 18:43:36 följande:
    Köpte en tröja igår på HM och det var enkelstorlek iaf. Så det är nog inte dubbelstorlekar på allt.
    Köpte du på babysidan? Eller var det något på rea? :D
  • j00hanna
    Glittrax skrev 2010-03-01 13:24:20 följande:
    Visst funkar denna till en tjej? den gula tyckte jag var så dassig i färgen och jag gillar färg på min dotter.. fick tag på äppeltigthsen med.. sååå fina!
    Absolut!!
  • j00hanna
    Thegran skrev 2010-03-02 19:01:59 följande:
    nån som vet om butikerna fått in badkläder?
    Lindex hade iaf något, tänkte inte mycket på det då jag kollade efter annat :P
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10