Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

sarsparis skrev 2010-02-07 11:01:30 följande:
    Den är ju rätt lång i armarna också, vet dock inte hur mycket det skilde på 98 och 92 om ditt barn är 86 cm lång skulle jag nog testa 92, den borde passa bättre.
    Jaa...jag tänkte ju att han skulle kunna ha den i sommar och höst. Så då tänkte jag att om 98 är 2-3 år så borde ju 92 vara för litet då. Nu blev jag fundersam igen ;>
  • Hallontårta
    Lejån skrev 2010-02-07 11:22:07 följande:
    Min lilleman var 85 sist han mättes vid 1½ och han har alltid legat över sin kurva, så jag tror det är rätt normalt. Men 98 låter stort på jackan. Jag tycker FIX är stora i storlekarna, min kan ha 86 men om jag köper skaljackan så blir det nog en 92:a.
    Ja jag håller med om att den är ganska stor (eller för stor nu) Nackdelen är att den är ju gjord att vara längre bak än i fram. Och i fram är det typ där blöjan slutar. Lutar åt att jag ska byta, hoppas bara att de har 92:or kvar!!
  • Hallontårta

Nu har jag varit och bytt till stl 92. Kan inte ni kolla på bilderna och se vad ni tycker? (jag har aldrig lagt upp bilder förr så jag får klura lite på det, men de kommer)

• Hallontårta

Tack för era svar!

Ja, den är lång i bak men den ska ju vara så. Dock är denna inte lika lång som 98:an. Jag hoppas verkligen att han kommer att kunna ha denna senare i sommar så den inte blir för liten då.

Sarisparis: Min kille är ju kortare än din, var inte din son 94 lång?  Eller jag kanske minns fel! (Ludvig är ca 86cm) På bredden nu tyckte jag den var bra, han får gott plats med en tjockare tröja under. (eller fleece)

Mortillsju: Ja, ärmarna på förra var bra mkt längre, armarna på denna är lite för långa men inte alldeles tokigt långa.

Kollade byxorna nu också och de är över 5 cm för långa, borde nog byta dem med. :>

• Hallontårta
    j00hanna skrev 2010-02-07 17:41:50 följande:
    Jag tycker inte han skulle kunna växa så mycket att den i 92 blir för liten till sommaren. Man vet ju aldrig men. :D Om det är 92 han har på bilden så passar den ju bra, bara att dra in den nertill lite :)
    Nej, han booooorde ju inte växa ut den. Tack för dina svar!
  • Hallontårta
    Xgirl83 skrev 2010-02-08 11:54:42 följande:
    Det är inte så att du har Firefox? Jag har det och jag måste först öppna bilden i en ny flik, sedan trycka Ctrl + A för att markera allt, och sedan kopiera. Sen klistra in i inlägget.
    Är det så man gör. Tack!
  • Hallontårta
    Buttelina skrev 2010-02-16 19:19:37 följande:
    visst rä dom fina!! vill ha multiäpplena med bara så jag väntar till nästa vecka!
    Ja...jag vill ha alltihopa! Synd på den snikna rabatten, de kunde gott haft 25-30% nu
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10