Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Theina skrev 2010-02-18 15:25:06 följande:
    Buttelina: Jättefina bilder i BT:. jag vill också köpa lite av den nya serien med frukten, superfint..  Hur långa är era tjejer som använder leggings i 98? för jag köpte den storleken till Linnéa som blir 1½ i april. det känns såå stort själva tanken, men storlek 92 var 31 cm långa och leggings hon har nu är 30 cm (beninnerlängd).. hur ska man då tänka?? dom i 98 är 35 cm.. 
    tack hur lång är hon??
    Hallontårta skrev 2010-02-18 15:25:44 följande:
    Oj! I min butik sa de vecka 9! De har tjyvstartat lite borta hos er tror jag Jag skickade efter de nya jeansen i turkost (för barn!), kollade på dem i butiken idag och de ser rätt tajta ut i benen! Någon som sett/provat dem och vet hur de är?
    jag gillar våra butiker
    BebeonBoard skrev 2010-02-18 15:27:29 följande:
    Finns inte kvar på min sida heller men hittade utskicket... Kod LC10073 för barnkläder...
    tack nu blev det en vit med många äpplen och ett par leggings till det enda jag vill ha nu är den randiga tröjan
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Glittrax skrev 2010-02-18 18:29:01 följande:
    dottern har dom på sig nu {#lang_emotions_dreamer} men hon har 110 o dom sitter precis på henne utan större växtmån och hon är 104cm. 116 hade med funkat!! hon har 116 i muminleggingsen toch ta 3 bet 2 leggingsen
  • Buttelina
    Glittrax skrev 2010-02-18 18:29:01 följande:
    ska se om jag kan fixa bild och mått
  • Buttelina

hmm batteriet i kameran dog såklart ... men jag fixar så snart jag kan

• Buttelina
    AochJsMamma skrev 2010-02-18 18:40:26 följande:
    vilken randiga tröja?
    randiga tshirten
  • Buttelina
    Pepper79 skrev 2010-02-18 20:16:33 följande:
    Fin shopping . Köpte den vita t-shirten idag med en massa äpplen. De var typ redan slut och de hade plockat upp dem i morse
    oiii {#lang_emotions_surprised} tur att jag beställde den på nätet
  • Buttelina
    j00hanna skrev 2010-02-19 17:59:04 följande:
    Ingen här ännu som prövat äppelbyxorna??? :)) Om de är stora eller små i storlek..Jag misstänker nästan att jag måste gå in till Lindex imorgon och reservera ett par i storlek 104 istället för 110..
    jag har {#lang_emotions_tongue_out}. har 110 till min dotter som är 104 cm, men även 116 hade funkat
  • Buttelina
    j00hanna skrev 2010-02-19 19:16:52 följande:
    Okej, tack. :D hon är ju ganska mycket längre än sonen så antagligen är dem allt för stora på honom då :D Sitter de bra på henne då?
    110 sitter perfekt. kan fixa en bild nu
  • Buttelina
    j00hanna skrev 2010-02-19 19:16:52 följande:
    Okej, tack. :D hon är ju ganska mycket längre än sonen så antagligen är dem allt för stora på honom då :D Sitter de bra på henne då?

110 på 104cm lång tjej
  • Buttelina
    MajMamman08 skrev 2010-02-19 19:45:21 följande:
    Köpte den svart/gröna äppeltröjan idag till min son 2 år,i stl 98,inte provat den än men den känns faktiskt väldigt liten,så himla slimmad trikå. så ska nog byta till en 104,om den nu inte e jätte stor,för den fanns nämligen inte i butiken,slut i den stl så får beställa på nätet....nån som visst hur hur stl va i äppelbyxorna?
    kolla ovan så får du en uppfattning
  • Buttelina
    Hallontårta skrev 2010-02-19 20:57:34 följande:
    Ååååh så fint!
    visst är det min dotter älskar det med och fröknarna på dagis tyckte att kläderna var så somriga och friska o härliga i färgerna {#lang_emotions_sunny}
  • Buttelina
    Hallontårta skrev 2010-02-19 20:59:39 följande:
    Letat bakåt men hittar inte, vem av er var det som köpt äppelkläderna i butik? (och vart bor du?)
    jag bla i malmöööö
  • Buttelina
    Hallontårta skrev 2010-02-19 21:40:26 följande:
    Såg att min beställning är på väg till butik...läääängtar! Ska kolla i butiken imorgon, ska säga att Malmö redan börjat sälja sina!
    hehe din lille fuling jag längtar med efter min tilläggsbeställning
  • Buttelina
    Hallontårta skrev 2010-02-20 20:15:19 följande:
    Var på "mitt" Lindex idag och de var lika fantastiska som alltid! De har ännu inte börjat sälja kläderna i butiken men de fanns på lagret. Expediten hämtade den med massor av äpplen på vit botten. Nu tog jag stl 98 och den var faktiskt ganska stor, jag är van att deras tröjor brukar vara ganska små i stl.Den var ganska vid i halsen också. Dock tror jag att den kommer passa perfekt i maj-juni och eftertvätt! Den randiga hade de inte fått in ännu, så den får jag vänta på. Sonen blev alldeles överlycklig för frukttröjan. Hade köpt en traktor-t-shirt också men denna var inte lika populär.
    åhhh vad snällt av dom!!!
  • Buttelina

jag har randiga tröjan, en med massa äpplen på och en med ett äpple på.. alla tre är precis lika stora i strl...

jag jämförde en tröja i strl 116 med en långärmad tröja (tvättad dock) i samma strl.. äppletröjan var ca 3cm bredare och 4 cm längre. MEN jag tycker inte att dom är stora i strl utan snarare så att lindex övriga kläder som är små

• Buttelina
    Finesse skrev 2010-02-26 09:02:51 följande:
    Vad gör jag för fel då? Jag tvättar alla kläder tillsammans.. så man tycker ju att om lindex krymper borde ju kappahl och hm oxå göra det..
    mina lindex drar oxå ihop sig i tvätten. det gör de flesta bomullskläder
  • Buttelina
    Lilaa skrev 2010-03-01 22:31:29 följande:
    vilken storlek på regnbyxor skulle ni ta till en kille som normalt har stl 80/86 på kläder? Han är 1,5 år.
    92
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10