För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Köpte äppletröjan och molntröjan idag och det var väldig skillnad på storlekarna på dem. Molntröjan såg väldigt smal ut och äppletröjan bred. Molntröjan kommer nog sitta bäst på min smalis. Ja ni kan ju se i bildtråden, äppletröjan i stl 86 är nästan lite större än molntröjan i 92. Jag har dock inte provat dem på dottern än då hon har sovit sedan vi gick från stan. Så jag får återkomma när jag provat.
Ja den med figurer har min dotter också (tyvärr sprack trycket efter en tvätt, men har inte orkat reklamera). Den är lite smalare, fast ändå stor på nåt sätt. Eller iaf större än de T3B2 dottern har i samma storlek, men de kanske är små?
Har inte kunnat prova några av kläderna på dottern än. Hon gick med på att prova men när jag tagit av henne kläderna för att börja prova så tvärvägrade hon och nu går hon omkring naken istället och vägrar alla kläder. *suck*
Så, nu har jag äntligen fått prova tröjorna på henne! Äppletröjan blir nog lagom, den var lite stor men det var ju så jag hade tänkt det. Molntröjan däremot är verkligen liten i storleken! Stl 92 satt tajt på min tjej och hon är väldigt smal (väger ca 10 kg vid 2 år och 3 mån). Och det här är det första plagget i stl 92 jag nånsin köpt till henne (förutom en Bamsetunika men den var jättestor på henne) så det känns lite sjukt att jag kanske t o m skulle tagit 98 istället. Det är ju snyggt att den är tajt, men jag är ju rädd att hon växer ur den innan den ens kan användas. För det går nog inte att ha nån långärmad tröja under och börja använda den redan nu.
Ja, jag får kanske gå och byta den då. Usch vad jobbigt att masa sig ner på stan, och sen hoppas att den finns i 98. De här kläderna hängde på en sån där ställning fortfarande och det var bara en av varje stl i stort sett.
ängeln83: De jeansen var ju jättetuffa på din son!
Nu har jag varit och bytt molntröjan som var för liten på dottern trots en storlek större än hennes normala. Jag tog en stl större nu, plus att jag valde den rödvita istället för när jag jämförde den mot både den rosa och den turkosa så var den bredare! Vet inte om det var bara detta exet som var sådant, men jag tyckte det var bra då modellen är aaaaningens för smal tyckte jag.
Detta är gamla tråden.