Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

pipsa skrev 2010-02-22 16:57:18 följande:
    vad bra att dom passa. Jag har svårt hitta byxor till min son som passar. Enda stället e typ HM om jag inte tar 1-2storlekar större i dom andra butikerna och då blir dom så långa.
    Åh, tråkigt! Det är olika med byxor, jag brukar ha problem med att få midjan att passa, ofta är den för vid. Så med mysbyxor som har "fejksnöre" fungerar det inte.
  • Hallontårta
    pipsa skrev 2010-02-22 18:06:42 följande:
    sonen älskar mat så han har liten kalaskula.
    Det är klart, det är lättare i så fall att sätta skärp om de är förstora i midjan än att töja ut om de är för små. :)
  • Hallontårta
    MajMamman08 skrev 2010-02-22 19:15:41 följande:
    bilder på hur de turkosa byxorna sitter? =)
    Han var inte medgörlig idag, ska se om det går bättre imorgon!

De satt ganska löst faktiskt, lite långa i benen men snygga att vika upp. Tittar du på bilderna Lindex har så sitter de ungefär så!

De satt jättetight på skyltdockan i butiken, men de var inte så på sonen. Jag trodde först att han inte skulle kunna ha dem.
  • Hallontårta
    ÖNadja skrev 2010-02-22 20:35:35 följande:
    Hur är dom i kvaliten? Gummibandet under foten? dragkedjan? färgen?
    Jag har aldrig haft problem med jacka eller byxa. Men jag har hört, av Lindex själva, att dragkedjorna brukar krångla på FIX. Detta är dock något de lagar om det skulle vara så.
  • Hallontårta
    mortillsju skrev 2010-02-22 21:23:30 följande:
    De har ju valt bort att ha en kvalitetsdragkedja (som YKK t ex) och den är ruskigt klen den de har. Synd på så fina plagg tycker jag.
    Ah, det är tråkigt! Men som sagt, vi har inte haft några problem, ännu. PEPPAR PEPPAR!
  • Hallontårta
    Mamma och Mor skrev 2010-02-23 21:37:39 följande:
    Nu har jag fått tag i äppeltröjan, äppel-leggings, randiga tröjan och molntröjan till vår dottern. Hon är ca 95 cm lång och smal. Äppeltröjan och randiga tröjan var stora och breda i passformen, så där bytte jag från storlek 104 till 98 och då satt de mycket bättre. Leggingsen var rätt normala i storlek, så där fick det bli storlek 104. Molntröjan var galet liten! Det slutade med en tröja i storlek 110, och den var ändå rätt snäv på henne. Hade nog nästan fått vara 116.. Så, det blev lite annat med storlekarna än jag i vanliga fall köper till henne, och jag nämnde det till personalen när jag betalade. Tydligen var det flera som anmärkt om storlekarna så de skulle kontakta leverantören och fråga om plaggen var felaktigt storleksangivna.
    Jag tyckte också äppeltröjan var bred, men efter tvätt sitter den bra!
  • Hallontårta

Skulle någon kunna tala om hur man lägger in bilder? kollade på bildtrådens ts men där stod inget :>

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10