Jag är så ledsen för jag vet inte vad jag ska göra med min skällande hund
Jag har en sådan sorg inom bort eftersom vi har 2 hundar och den ena hunden skäller hela tiden i tid och otid. Har försökt med allt antiskallhalsband men det fungar inte, testa med att lägga henne i en bur när hon skäller, fy henna och det känns så jobbigt.
Låter helt otroligt men det finns ingenting som fungerar och hon skäller så att den andra hunden ochså börjar skälla. Min man jobbar natt och hon skäller när han kommer hem. Skäller till ingenting när vi är ute och går.
När vi kommer hem så skriker hon av glädje så det bara sticker i öronen, knycker vantarna skor m.m och trots att hon är som hon är så älskar jag henne men det börjar kännas jobbigt.
Det är så att man gruvar sig för att komma hem när man är borta. Snälla ge mig råd vad skulle ni göra.
Hon är en omplaceringshund som vi har haft i snart 4 år och hon var skällig redan då och det var därför som tjejen som ägde henne inte kunde har kvar henne när hon bode i hyres hus. Tycker att hon har blivit mycket värre sen vi har fått barn i familjen och tiden räcker inte till för henne känns det som.
Vad skulle ni göra? Den ena hunden är lugnet själv och inget problem men de är tiken som samtidigt är så glad och lycklig men det är så jobbigt. Bägge hundarna är 7 år. Det känns inte rätt att placera om dem igen och jag kan inte avliva en hund för att den är så glad och skällig.