• HarperSeven

Tycker du att du är en bättre mamma än din mamma?

Tycker du att du är en bättre mamma än din mamma?

Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att du är en bättre mamma än din mamma?
  • luckyme83

min mamma är alkoholist...det säger väl allt =/

• HarperSeven
    luckyme83 skrev 2009-12-02 21:07:23 följande:
    min mamma är alkoholist...det säger väl allt =/
    Det gör det. Hur var din pappa som pappa?
  • WhiteAngels

För att vara mamma ska man bete sig som en sådan ..det gjord ejäklar i det inte min!

• luckyme83

Filip 2 år skrev 2009-12-02 21:11:26 följande:

Det gör det. Hur var din pappa som pappa?
    min pappa var bra och är fortfarande..ställer alltid upp för mig =)
  • snillis

Kan inte svara men så här tänker jag.

På många sätt är jag en bättre mamma än min mamma var.
    Jag är trygg i mig själv vilket mamma inte var (och inte är), jag var äldre än min mamma när jag skaffade barn vilket jag ser som en fördel (hon var 20 när hon blev mamma första gången och jag var 34), jag har en stabil relation med mina barns pappa vilket min mamma inte hade, vi har en bra ekonomi vilket mina föräldrar inte haft förrän på senare år, mamma och pappa tycker att det är helt ok att ha med barn på fest trots att de vuxna är fulla vilket jag INTE tycker (förmodligen pga att jag varit med på deras fester och har lidit av det).

Däremot är mamma bättre på andra saker.
    Tex älskar hon att leka med barn (så även med oss när vi var små - hon kunde sitta i timmar och leka med dockor med mig) och jag tycker att det är ganska tråkigt att leka, hon bakade och grejade ofta med oss och sånt tycker jag mest är jobbigt (även om jag gör det ibland ändå för barnens skull men de känner säkert att jag tycker att det är jobbigt).

Men om man skall göra någon sorts helhetsbedömning så är jag nog en bättre mamma och det tycker min mamma också - att jag är alltså

• m00nfl0wer

Jag misshandlar och mobbar inte mitt barn, dessutom är jag inte beroende av alkohol, så ja jag anser att jag är en bättre mamma än min egen mamma.

• Salamina

Ja!
    Jag och min storasyster växte upp som fosterbarn hos mina morföräldrar (som jag kallar mamma och pappa).
    Det är dom som jag har som förebilder i mitt föräldraskap, jag är tacksam för att jag trots min mor fick växa upp i en trygg och kärleksfull miljö.

Mamma till Sibelle 090316
  • lövet2

Ungefär lika, tror jag. Vissa saker hon gjorde var kanske inte något jag tycker var bra, men å andra sidan hade hon sämre förutsättningar än vad jag har haft.

• Miss Lau

Min mamma var/är en toppenmamma på nästan alla sätt. Jag försöker vara som hon men utan de småsakerna som jag tycker man som mamma bör göra annorlunda. Så jag röstade på det översta alternativet

Svar på tråden Tycker du att du är en bättre mamma än din mamma?