• 7879

Diskställ eller inte?

Ja som rubriken låter, använder du diskställ eller inte? Motivera gärna varför du gör det eller inte. Jag har diskmaskin men diskar en del för hand, grytor, kastruller, skålar m.m. de ställer jag på ett diskställ och för mig får de gärna stå där tills jag har "tid" och lust att ställa undan dem :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Diskställ eller inte?
  • glasbubblan

Nej, för jag tycker att det är fult med diskställ med disk i på köksbänken. Torkar hellre med handduk direkt. Men min man (som tillbringar mest tid i köket av oss två) vill gärna ha en. Får se om jag kan kompromissa genom att köpa ett snyggt ställ...

• Blå Flygare

Poängen med att diska är antingen att få undan eller för att använda kärlet igen. Ska jag ha det direkt behöver det inte stå i diskställ, och står det i diskställ ser det lika stökigt ut som när det är odiskat.

• Vindfall

Jag använder diskställ för att disken torkar så mycket fortare då än när den ligger på en handduk. Att torka disken direkt för hand skulle aldrig falla mig in då jag har roligare saker att göra med min tid. Hur man gör annars vet jag inte. Diskmaskin äger jag ingen.

• annca

Ja, allt går ju inte att köra i maskin, och man hinner/orkar inte alltid torka på en gång

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Tecken

Ja, jag använder disktäll. Vet inte vad jag skulle göra av allt blöt disk, om jag inte hade diskställ.

• After Forever

Ja, vi har ingen diskmaskin och har ingen lust att torka disken direkt när jag diskat.

• ashera

Röstade nej, men egentligen är det ibland. Diskar i maskin, det vi diskar för hand torkas av direkt och ställs in i skåpen. Om det inte är mycket, vilket är sällan, då tar vi fram diskstället. Ställde undan det i ett skåp för att få mer bänkyta i köket.

• glasbubblan

Jag gör allt utom gjutjärn i diskmaskinen...

• Flippen

Nej, jag använder inte diskställ.

Vi hade diskställ tidigare, för att kunna lägga haklappar och annat som jag inte tyckte behövde maskindiskas. Problemet var att det blev stående i stället tills man behövde det nästa gång, och därför såg det alltid rörigt och uppställt ut i köket.
    Vi slängde ut diskstället och numera diskas ALLT i diskmaskinen.

Svar på tråden Diskställ eller inte?