• Novemberstjärnan

Stephenie Meyers böcker!

Då har man köpt Stephenie Meyers böcker, twilight böckerna. Är dem bra, har jag något att se fram emot? Jag tyckte filmen var sådär, är böckerna bättre? Vad tycker du?

//Becca

• Svar på tråden Stephenie Meyers böcker!
  • ulrikac

Jag tycker mycket om böckerna....allihopa. Twilight filmen är jag inte speciellt förtjust i men uppföljaren new moon har jag sett på bio 3 gånger nu så den var bra :).

Berätta vad du tycker om böckerna när du börjat läsa.

• Erizajo

jag har läst alla twilight och älskar dom, filmerna med, dessutom har jag börjat läsa genom dina ögon (inte inom twilight) men den är ganska seg...

• Novemberstjärnan

Nu har jag läst ut första boken. Vilken var så bra så jag blev alldeles förälskad. Det filmen missar är ju tiden. Det går så fort i filmen. Vilket inte är ovanligt i sig när det gäller filmer. Jag blev inte lika berörd av filmen som jag blev av boken!

• Caranten

Jag hade inte hört talas om dessa böcker innan jag såg filmen.
    Älskade filmen, och köpte sedan alla ljudböckerna.

• o0Misan0o

Hade inte heller hört talas om böckerna innan jag såg Twilight =) Fick de tre första böckerna av min man 29:e dec och idag läste jag ur den tredje, man blir helt fast! Har bara sett första filmen och måste säga att jag blev lite arg när jag sen läste boken då den skiljer sej ganska mycket från boken, och boken är ju klart mycket bättre än filmen =) fast jag är glad att jag såg filmen innan jag läste boken då jag fick "ansikten" till alla karaktärerna =)

Nu ska fjärde boken inhandlas =)

• Inredningstrollet

Böckerna är helt okej tycker jag, kul tidsfördriv. Lite väl banal historia och sliskig kärlekshistoria (det märks att det är "ungdomsböcker") men spännande är de allt! :)

Filmen (har bara sett 1an) var närapå usel.. Som du säger TS, man missar ju massa med tid i filmer! Allt blir bara skrapat på ytan känns det som, i böckerna får vi ju karaktärernas inre tankar och känslor på ett bättre sätt.. :)

Förresten, är det någon som läst Meyers Genom dina ögon ?

• Queentizzan

ÄLSKAR böckerna. Tycker alla är riktigt bra och tycker de e bull att dom e slut.
    Men de e jag de :P

• Masin

Jag bara älskar både filmerna och böckerna.
    Jag såg först Twilight och sen fick jag reda på att det fanns böcker oxå.
    Jag kan tycka att det är lättare att läsa en bok om man redan set filmen för då vet man redan hur alla karaktärer ser ut, omgivningen osv.

Och jag bara älskar Böckerna...det händer så mycke mer i dom.
    Och sen att titta på filmerna är inte helt fel heller...Robert Patttinson och Taylor Lautner är ju riktigt fina pojkar.

Har oxå att böckerna är slut, hade gärna läst mer om dom.
    Lästa någonstanns att det fanns egentligen en femte bok där allt var ur Edwards perspektiv men det var någon som fick fatt i den och la ut lite av den på nätet så Stephenie Meyer stoppade boken att komma ut. Att folk inte kan låta något vara :(

• Hallonsocka

Film 1 bra, film 2 ok. Böckerna tyckte jag mkt bra om! Fast nu är jag mer fast i Sookie Stackhouse Novels (True Blood som visas på svt är baserad på denna serie). Som också handlar om vampyrer, undrar om jag snöat in!?

Svar på tråden Stephenie Meyers böcker!