• Anonym

pannkakor !!

Mitt barn är 5 år gammalt, kommer hem och har ont i magen ....jag undrar vad dem har ätit för mellanmål på dagis och då säger hon att hon har ätit 6 tjocka pannkakor..

Jag vet inte om jag ska tro vårt barn ? Ringer iaf dagis och jodå ...det stämmer ....

Men vadå har dem ingen begränsning på maten ? Till saken hör att vår dotter har problem med magen vilket jag har pratat med dagis om innan ( hon blir stopp i magen om hon äter för mkt)

Vi har kört med lactulos ett par veckor och magen har funkat så bra....och så kommer detta som ett bakslag, tack !!

Blir bara ¨så irriterad !!!

La det här för att jag vill vara anonym !!

• Svar på tråden pannkakor !!
  • Licens To Kiss

Kanske läkarintyg behövs för att dagis ska inse allvaret.

Vecka 32 (31+5) och 57 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Em00

hur pallar ett barn käka 6 pannkakor, det orkar ju knappt vuxna =O

Du får väl prata med dom på dagis igen.

• Licens To Kiss

Barn äter gärna för att de är gott.

• Anonym

Jag tänkte precis som ni först...6 pannkakor är mer än jag äter till middag !! Jag som är vuxen !!!

Men precis som du säger-licens to kill så äter hon för att hon tycker det är gott, och kommer på det lite för sent. Sen har vi en härlig kväll här hemma med magont...och det är bara att börja om med lactulosen igen !!

Det som irriterar mig riktigt mycket är att dagis fröken inte begränsar maten , oavsett om dem har problem med magen eller ej...jag menar dem flesta barn ska ju äta kvällsmat vid 16-16.30

• Anonym

Innan har hon kommit hem och sagt att hon ätit 6 mackor och sånt och vi har trott att hon skojat !!

Men det har nog varit sant det med..

• Licens To Kiss

Vill bara förtydliga mig. De jag menade med läkarintyg menade jag att dagis kanske behöver intyg på att det används lactulos och att dom får veta genom intyget att de här barnet har problem med matsmältningen.

• Anonym

Licens to kill - jo vi har med funderat på det. Hon har blivit testad och hon var inte allergisk mot ngt....men känslig...

• Anonym

Fler reaktioner ???

Hur hade ni själva reagerat ????

103 klick och 2 som svarat....

• Anonym

Vi har pratat m ed dagis om detta innan ja att hon ska äta mindre portioner och dricka mkt vatten.

Just för att hon har haft såna problem med magen.. blir förstoppad, bajsat på sig...

Har haft problem med magen i många år..,men innan var hon på ett annat dagis.

Svar på tråden pannkakor !!