• Anonym

pannkakor !!

Mitt barn är 5 år gammalt, kommer hem och har ont i magen ....jag undrar vad dem har ätit för mellanmål på dagis och då säger hon att hon har ätit 6 tjocka pannkakor..

Jag vet inte om jag ska tro vårt barn ? Ringer iaf dagis och jodå ...det stämmer ....

Men vadå har dem ingen begränsning på maten ? Till saken hör att vår dotter har problem med magen vilket jag har pratat med dagis om innan ( hon blir stopp i magen om hon äter för mkt)

Vi har kört med lactulos ett par veckor och magen har funkat så bra....och så kommer detta som ett bakslag, tack !!

Blir bara ¨så irriterad !!!

La det här för att jag vill vara anonym !!

• Svar på tråden pannkakor !!
  • Anonym

Tillägger att så länge hon äter lagom med mat så funkar magen kanon !!! Inga problem överhuvutaget med bajseri eller nåt annat

• Licens To Kiss

Inser nu att jag måste hejda min dotter. Jag kokade 1 dl makaroner till oss två. Hon fick lite mindre än hälften och 4 köttbullar. Hon ville ha mer så hon fick 4 till. Hon ville ha mer så hon fick ta dom som var kvar (2 st) och hon ville ha mer men jag sa nej. Hon har också problem med förstoppning. De här med vattenintag är jäkligt bra. Hon får vatten till alla måltider vi äter hemma.

Vecka 32 (31+5) och 57 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Anonym

Men gud, hur lite äter ni
    Jag äter 2 dl makaroner själv till middag och ni delar på en?

Vatten är jättebra vid förstoppning och att de inte blir lika hungriga då. Barn känner ju ofta inte när det tar stopp utan de äter och äter och sen kommer mättnaden som en chock nästan och så får de problem med illamående eller kräks. Vår yngsta kräktes jämt, även när han åt riktig mat.

Licens To Kiss skrev 2009-12-03 17:58:26 följande:

Inser nu att jag måste hejda min dotter. Jag kokade 1 dl makaroner till oss två. Hon fick lite mindre än hälften och 4 köttbullar. Hon ville ha mer så hon fick 4 till. Hon ville ha mer så hon fick ta dom som var kvar (2 st) och hon ville ha mer men jag sa nej. Hon har också problem med förstoppning. De här med vattenintag är jäkligt bra. Hon får vatten till alla måltider vi äter hemma.
  • Anonym

jag hade LÄTT ätit 6 pannkakor när jag var liten. Nu kan jag äta 10-12.

• Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-12-03 18:05:18 följande:
    Men gud, hur lite äter ni Jag äter 2 dl makaroner själv till middag och ni delar på en? Vatten är jättebra vid förstoppning och att de inte blir lika hungriga då. Barn känner ju ofta inte när det tar stopp utan de äter och äter och sen kommer mättnaden som en chock nästan och så får de problem med illamående eller kräks. Vår yngsta kräktes jämt, även när han åt riktig mat. Licens To Kiss skrev 2009-12-03 17:58:26 följande:
    Jag är inte så förtjust i pasta och dottern har lätt för att gå upp i vikt så jag minskar på kolhydraterna och ger henne mer kött/kyckling/fisk. ½ dl makaroner och 10 köttbullar tyckte jag räckte.
  • Lady Dahmer
    jag jobbar inom förskolan och att barn äter så pass mycket är inte ovanligt. tvärtom. ungarna äter oftast mer än oss vuxna. De växer ju och är aktiva.

Och nej, vi sätter inga gränser såvida det inte handlar om att det ska räcka till alla.

en anledning är att många barn äter som mest just under lunchen på förskolan och behöver allt de får i sig.

dessutom så åt jag lätt sex pannkakor som liten!
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Licens To Kiss
    Licens To Kiss skrev 2009-12-03 18:10:26 följande:
    Jag är inte så förtjust i pasta och dottern har lätt för att gå upp i vikt så jag minskar på kolhydraterna och ger henne mer kött/kyckling/fisk. ½ dl makaroner och 10 köttbullar tyckte jag räckte.
    Dottern äter tills hon får ont i magen ska tilläggas. Fick lite "aha-upplevelse" i tråden när jag tänkte på att dottern gärna stoppar i sig tills hon får ont i magen och måste bajsa. Hon har problem med förstoppning trots att hon dricker vatten till lunch i skolan + måltiderna hemma.
  • Anonym

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 18:11:08 följande:

jag jobbar inom förskolan och att barn äter så pass mycket är inte ovanligt. tvärtom. ungarna äter oftast mer än oss vuxna. De växer ju och är aktiva. Och nej, vi sätter inga gränser såvida det inte handlar om att det ska räcka till alla. en anledning är att många barn äter som mest just under lunchen på förskolan och behöver allt de får i sig. dessutom så åt jag lätt sex pannkakor som liten!
    fast de här handlade väl om mellanmål om jag inte missöfrstått TS?

jag skulle ta mig ett jäjält snack med dem o få dem att verklgien förstå vilket problem ni har med henens mage, inte en rolig sits för någon. men att de tänker på att hon inte får äta obegränsat.
  • Lady Dahmer
    Anonym skrev 2009-12-03 18:16:09 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-03 18:11:08 följande: fast de här handlade väl om mellanmål om jag inte missöfrstått TS?jag skulle ta mig ett jäjält snack med dem o få dem att verklgien förstå vilket problem ni har med henens mage, inte en rolig sits för någon. men att de tänker på att hon inte får äta obegränsat.
    hon hade kanske ätit dåligt vid lunchen?

vi låter ofta ungarna äta sig mätta vid mellis också. En del ungar blir mätta av en macka en del av fem.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Anonym

Ska tilläggas, detta är INGA små pannkakor...det e såna som man fick som fläskpannkaka i skolan.

Och det är till mellanmål !! Som dem äter kl 15 !! Sen ska vi äta kvällsmat vid 16.30

Plus att vi redan har haft en diskussion med dem om detta.

Licens to kill-hur gammal är din dotter ?

• Anonym

Hon äter bra vid lunch med....Har alltid ätit bra !!

• N e a

Jag jobbar också inom förskolan, till lunch så äter barnen precis så mycket som de vill men vi har inga barn som har problem med magen eller föräldrar som önskat annat heller.
    Till mellanmålet på e.m så äter barnen däremot en mjuk smörgås, en hårt smörgås och frukt + vatten eller mjölk. (rekomenderas av livsmedelsverket) Det är ju just ett mellanmål och inget man ska äta sig mätt på precis som du säger så ska ju barnen orka med middagen sen.

Tycker du kan säga precis så till personalen, att du inte vill att dottern ska äta sig mätt på mellanmålet eftersom hon ska orka med middagen sen. Det finns säkert fler föräldrar på förskolan som håller med dig.

• Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-12-03 18:18:34 följande:
    Ska tilläggas, detta är INGA små pannkakor...det e såna som man fick som fläskpannkaka i skolan.Och det är till mellanmål !! Som dem äter kl 15 !! Sen ska vi äta kvällsmat vid 16.30Plus att vi redan har haft en diskussion med dem om detta.Licens to kill-hur gammal är din dotter ?
    Men herregud!! Hon äter alltså som en midda minst till mellis. Stackars magen som måste jobba så in i bomben Min dotter äter 4 vanliga pannkakor.

Dottern är 8 år.
Svar på tråden pannkakor !!