• isolita

Oktobermammorna del 666

I know the shit- but du you?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-03 19:41
    Jag menar såklart:
    I know the shit - but dO you?
    (know the shit )

• Svar på tråden Oktobermammorna del 666
  • Fiafiber

skitt, det där lät skitgott *snor*

Om det gäller förrätter har jag en räkmousse som är kanoners!
    Man kan göra den i en sockerkaksform så blir det lite roligare.... eller så gör min mamma för att vara lite "skoj". Ni vet på ett härligt 70-tals sätt. Ungefär som att dekorera med burkmandariner....

3 hg frysta räkor (eller färska! Hela räkor smakar mer än på burk!)
    3 dl vispgrädde
    ca 3-5 blad gelatin
    1 msk gul hackad gul lök
    1 msk chilisås
    1½ burk röd stenbitsrom/kaviar
    1 skvätt konjak el sherry förstärker smaken, men ej nödvändigt

Finhacka räkorna, vispa grädden hårt. Blanda räkor, grädde, lök, chilisås.
    Lägg gelatinbladen i blöt enl förpackningen, ca 5 min. Lägg bladen i en kastrull o värm långsamt med det mesta av kaviaren tills allt flyter.
    VÄND ner (ej vispa) i resten av smeten. Smaka av!
    Lägg det i en ursköljd rostfri form, den ska gärna vara blöt så lossnar det lättare.
    Låt stå i frysen några timmar, ta ut den ca 1 timme innan servering. Lägg formen i varmt vatten så lossnar det lättare. Dekorera med resten av kaviar och grönsaker. 

Servera på toast med en skiva citron.  

• Skittles 77

Fia: Låter härligt 70-taligt! En fondue och sen Glace au four (eller hur det stavas) på det så är stämningen komplett! JAG hade blivit nöjd i alla fall!

OCh även om ni inte vet nåt om Crosstrainers så bör ni läsa annonsen, den är rätt roligt faktiskt...

• isolita

Fuck.
    Magnus ringde nyss och berättade att luskuren vi gjorde HELA familjen på Annandan inte har hjälpt. Han hade hittat nya blodsugande jävlar både i sitt huve och i Matildas.

Fuckelifuck.

Dubbelfuck.

Nån som har nåt bra tips!?

• Skittles 77

Iso: trippelfuck
    Nedfrysning av hela huset är inget alternativ? Annars är det väl på det igen...kura, kamma, tvätta, frysa?

För övrigt: vem är vampyren man borde vara kär i... - uttråkad på jobb

• isolita

Skittles.

Får inte till några bra länkar här på jobbet... Men googla Edward Cullen- Robert Pattinson...

• TantG

Jag skall erkänna att tanken på fondue har varit uppe men det föll på att jag faktiskt inte har någon fondue gryta och inte heller några gafflar (läs; jag har inte snott morsans än).

Skittles. Jag röstar faktiskt på Carlise Cullen *å herre JÄVLAR*. Över 300 bast och sexig som satan. Immun mot blodlukt. Passa mig finfint. Edward har gett dagens unga män något att leva upp till. En viktoriansk gentleman typ. Emmett är rätt trist i filmerna men han växer på en genom böckerna. A jock gone vamp liksom. Jasper är snygg i första filmen men de har gjort något konstigt med hans hår i den andra... vette fan liksom. Jasper växer också genom böckerna...

Iso... Du har la läst Midnight Sun? finns som pdf på Meyers hemsida... Twilight men från Edwards perspektiv. den är skoj.

*å gud jag låter verkligen som en fjårtis, men jag har varit helt uppslukad av böckerna sedan jag började med att se filmen i februari typ*

Jag kan även rekommendera Southern Vampire Diaries av Charlaine Harris. True Blood bygger på dem. Böckerna är dock så mycket bättre?

• TantG

Håller med Skittles... kura kamma frysa och tvätta... å alltså jag liiiiiiiiiiider med er... familjen hårfager liksom...

• Aros

Har inga tips mot löss, möjligtvis vigvatten. *ryser*

Kan också rekommendera vampyrporrböckerna Southern Vampire Diaries, huvudpersonen Sookie ger något blåst intryck i början men hon blir bättre.

Vi har lyckats få barnvakt idag så vi ska se på bio. Har inte varit på bio sen Harry Potter. Ska se på Avatar, hoppas det inte är för många snackande småungar på den bara. Risken finns eftersom den börjar kl två.

• TantG

*double facepalm* Aros har rätt namn. Inte jag.
    Njut av filmen jag hoppas kunna se den jag med...

• isolita

Tant.
    Började läsa den på jobbet sist... Men höll på att inte fått NÅT gjort så jag fick sluta. Ska ta den snart. Har nog läst ut böckerna i kväll/natt...

Har redan vart inne och snokat efter "True blood"-böckerna. Är det lite mer.... rajtantajtan i dom? Men kvävs ju av all sexuell frustration i Twilight...

Svar på tråden Oktobermammorna del 666