• pson

Väntetid landstings-IVF Stockholm

Vi står i kö för spermiedonation på Karolinska i Stockholm. Är det någon som vet hur lång väntetiden är nu? Svaret från Karolinska är 1 år och 3 mån för insemination och 1 år och 6 mån för IVF, men det låter mer som ett standardsvar så om någon har mer info är det välkommet.

• Svar på tråden Väntetid landstings-IVF Stockholm
  • Puffig Pingla

När jag pratade med dem härom veckan var det ett år och tre månader som gällde för ivf.

• Laplata

Jag gjorde mitt första IVF försök i May och då hade vi väntat 1 år och 2 månader. Vi hade fösrta info mötet i Feb men fick vänta 2 mån med att börja för att det var fullt.

Lycka till!!

• pson

Tack! Det låter ju snabbare än väntat! Har ni gjort / ska göra IVF med egna spermier eller donatorspermier?

• Laplata

Vi gjorde det med egna spermier men till oss hade de också sagt 1,5 år väntetid så kankse det inte är någon skillnad. Du kanske kan fråga så vet du om det är längre väntetid när man inte har egna spermier.

• Laplata

Vi gjorde det med egna spermier men till oss hade de också sagt 1,5 år väntetid så kankse det inte är någon skillnad. Du kanske kan fråga så vet du om det är längre väntetid när man inte har egna spermier.

Svar på tråden Väntetid landstings-IVF Stockholm