• Coming Soon

Hur få bort örhängen HJÄLP

Tog hål i öronen på min dotter, 4,5 år gammal, i somras. Hon har inte velat plocka bort "orginalörhängena", alltså de som sattes i vid håltagningen.. Men nu måste dom bort, det samlar ju så mycket bakterier där.

Men hur i hela fridens namn ska jag få bort dem? De sitter ju som berg, jag kan INTE få bort dem hur jag än gör?

Snälla snälla, kan någon hjälpa mej?

• Svar på tråden Hur få bort örhängen HJÄLP
  • Flippen

Ja, de sitter ju hårt som tusan de där örhängena.
    Sista utvägen är väl att gå till en juvelerare som får knipsa av dem (eller om ni vågar göra det själva). Juveleraren får ju ofta t ex knipsa upp ringar som fastnat på fingret. Det beror ju dock på hur tight de sitter, men vad jag kommer ihåg så var pinnen som går genom örat säkert en halv centimeter längre än vad örsnibben var tjock.

Men om du provar dra lite till så tror jag det är lättare om du ruckar ploppen (på baksidan) lite fram och tillbaka samtidigt som du drar som f*n.

Lycka till!

• Coming Soon

Men det är så hemskt, hon gråter och är jätterädd, säger att det gör ont oxå..

• Coming Soon

Det gjordes i en liiiten butik där de säljer piercing och massa annat skit.. tvivlar på¨att de har större kunskap än jag om det tyvärr..

• nano

Det går att åka in till akuten också, min kompis fick göra det när hon var runt 14 och ett örhänge hade "fastnat" men då var det infekterat också.

• Flippen

Coming Soon skrev 2009-12-04 10:28:53 följande:

Men det är så hemskt, hon gråter och är jätterädd, säger att det gör ont oxå..
    Du tror inte det går att prova när hon sover?
  • Coming Soon
    Flippen skrev 2009-12-04 14:16:25 följande:
    Coming Soon skrev 2009-12-04 10:28:53 följande:
    Du tror inte det går att prova när hon sover?
    Har testat men hon vaknar direkt.. är livrädd!
  • Quiet thoughts

Örhängen som är inskjutna skall tas upp med ett speciellt handgrepp.
    Är de av plast?

Du skall inte dra rakt ut, utan böja bakstycket mot kanten, man får ta i lite, för sedan upp det i rakt läge igen, kan va att du får böja åt bägge hållen. Då bryts den där piggen längst ut av så stiftet går lätt å ta ur.

Fick ta ur dotterns med i somras så

• Coming Soon

:) Har fått bort dem nu.. helt plötsligt bara gick det! Utan problem....

Tack för all hjälp!

Svar på tråden Hur få bort örhängen HJÄLP