• Linn

Ett dygn för er två månaders bebis?

Min son är 9 veckor.

Vi brukar gå upp runt halv 10, då har jag gett honom mat och då är han rätt rastlöst och vill upp. så då får han leka i babygymet utan blöja (han älskar de) medan ja klär på mig, borstar tänderna osv.. Sen beror de på lite vad vi gör, åker vi iväg så stensover han i bil, vagn och träffar vi folk är han alltid glad. Är vi hemma så äter han ungefär vart 3, 4 timme. Är vaken kanske 2 timmar, äter och sover sedan 1,5h osv. På kvällen så försöker vi lägga oss runt 23, så då släcker vi ner, jag ger honom mat och sen somnar vi. Fram tills denna veckan har han velat ha mat ungefär vart tredje, fjärde timme men denna veckan har han sovit ungefär från 23-6, får mat och somnar sedan om o vaknat vid nio, halv 10. Han har alltså alltid sovit på nätterna men bara vaknat för mat och sedan somnat om. På kvällarna är han dock rätt gnällig och kräver uppmärksamhet, även lite magont.

• Linn
    Linn skrev 2009-12-04 20:31:14 följande:
    Min son är 9 veckor. Vi brukar gå upp runt halv 10, då har jag gett honom mat och då är han rätt rastlöst och vill upp. så då får han leka i babygymet utan blöja (han älskar de) medan ja klär på mig, borstar tänderna osv.. Sen beror de på lite vad vi gör, åker vi iväg så stensover han i bil, vagn och träffar vi folk är han alltid glad. Är vi hemma så äter han ungefär vart 3, 4 timme. Är vaken kanske 2 timmar, äter och sover sedan 1,5h osv. På kvällen så försöker vi lägga oss runt 23, så då släcker vi ner, jag ger honom mat och sen somnar vi. Fram tills denna veckan har han velat ha mat ungefär vart tredje, fjärde timme men denna veckan har han sovit ungefär från 23-6, får mat och somnar sedan om o vaknat vid nio, halv 10. Han har alltså alltid sovit på nätterna men bara vaknat för mat och sedan somnat om. På kvällarna är han dock rätt gnällig och kräver uppmärksamhet, även lite magont.
    -- de två senaste dygnen har han varit övertrött på kvällarna och bara skrikigt, så vi har fått sätta han i bilstolen och köra i typ 1 min så stensover han. Dock väldigt dålig vana, så ska försöka undvika det :)
  • Linn

Jag igen, hehe :)
    Sover era bebisar hos er i sängen eller sover de i egen? Jag försöker få min plutt att sova i egen säng men de går inte, då vaknar han typ vart 10 min väldigt orolig.

Svar på tråden Ett dygn för er två månaders bebis?