Ett dygn för er två månaders bebis?
Min lilla tjej (9 veckor) har nog inte riktigt "förstått" det där med dag/natt än även om det har blivit mycket bättre än det var för typ 1-2 veckor sen. På mornarna är hon hur lugn som helst, vaknar ibland 7 ibland 8, äter och kan sitta i sin babysitter och leka fridfullt i nån timme nästan. Vid 11-12 går vi ut på en promenad och då sover hon, kan sova hur mycket som helst när vi går en promenad. Sen på em är hon klar vaken för det mesta. Äter ungefär var 4:e timme, leker, sover 30 min här och där. Kl 18 släcker vi nästan alla lampor så att det blir mörkt och tar det lugnare själva. För att hon ska varva ner. Och hon ibland somnar fort, runt kl 19 och kan sova till 22-23. Problemet uppstår sen när hon vaknar, då vill hon gärna vara vaken under typ 2 timmar, vill leka och prata. Vi försöker att inte prata med henne och så, det är ju natt, men hon blir bara frustrerad och börjar gnälla och så kan det vara fram till midnatt. Strax efter midnatt får hon mat och somnar (äntligen! ) och sover fram till 5-6, ibland 7-8 utan att vakna.
Vissa nätter (eller kvällar ska man kanske säga) blir inte lika bra.. som igår.. då blev hon övertrött (sov för lite under em) och kunde inte somna på kvällen, var vaken och gnällig fram till midnatt. Sen fick hon lite mat ochäntligen somnade. Och sov till 8.30! Utan att vakna! Så jag kan nog säga att min 2 månaders sover hela nätter nu. Men det blir lite körigt ibland..