• Sannis83

Semper Samla och få

Visste inte riktig vart jag skulle lägga denna tråd.

Är det någon som har varit med och samlat och skickat in till Sempers Samla och få? De har en kampanj till i slutet av detta år men sedan är de EAN.koder man samlat in ogiltiga. Man samlar alltså EAN-koder som man skickar in och får då en premie baserat på hur många koder/poäng det omvandlas till. Den premie med lägst poäng är på 200 och jag har "bara "samlat ihop 90 poäng sedan jag hörde talas om detta. Jag kommer inte kyckas samla ihop tillräckligt med poäng för att få lägsta premien innan kampanjen är slut. Hur länge samlade ni?
    Är det någon som vet om Semper har haft denna kampanj tidigare? Känns så onödigt att bara slänga de koder jag ändå lyckats samla ihop.

• Svar på tråden Semper Samla och få
  • hic sunt leones

VAA blir koderna ogiltiga?? Hur ska de kunna bli det? De har ju detta hela tiden, det är bara premierna som byts ut.

• Sannis83
    hic sunt leones skrev 2009-12-04 16:01:00 följande:
    VAA blir koderna ogiltiga?? Hur ska de kunna bli det? De har ju detta hela tiden, det är bara premierna som byts ut.
    Jasså? Ja, det var det jag undrade. De skickade mail till mig där det stod att man skulle skynda sig att skicka in för att "Samla & få" upphör i årsskiftet. Då lät det som om det inte skulle gå att delta i "tävligen" mer. Men deskriver väl så för att man ska skynda sig att köpa mer mat och samla koder. Det tjänar de ju massor på.
    Så du tror att det går att samla koderna nästa år med?
    Anledningen till att jag ville veta är ju för att jag ska veta om jag ska spara eller slänga koderna jag har.
  • hic sunt leones

Nu har jag pratat med en kompis som också fått mailet. Men inte jag. De ska alltså sluta med Samla & få har de bestämt. Bara för att jag är med för första gången givetvis, och premien jag skulle välja är slut, det finns nästan inga kvar! Skulle spara mina till nästa kampanjperiod, jag har över 300p. Dååålig stil, Semper. Jaja det blir Nestle hädanefter, jag gillade ändå inte Sempers mat.
    Tips; släng dem inte, sälj dem på Tradera. Inte lika poppis som Nestles, men de kanske blir det nu när det är sista chansen!

• Becka B

Tycker också att det är dålig stil av Semper! Har samlat drygt 200 poäng men när de väl blev registrerade efter att jag skickat in dem (tog två veckor) så var premien jag tänkt välja slut. Tänkte då spara poängen till nästa års kampanj och så får man detta mail (jag fick det idag). Väldigt sent att gå ut med info tycker jag och jag får helt kart lust att byta märke på barnmat nästa gång jag handlar! Tror att de kommer att förlora mycket kunder på grund av detta. Vi har nästan alltid valt Semper, då vi samlat deras koder, men nu har man ju ingen anledning att vara "köptrogen" utan vi kommer garanterat att köpa betydligt mer av andra barnmatsmärken nu.

• Småtokig

När jag samlade 2007 så hade de ett sista datum (20071231). men det fortsatte 2008 ändå. Är ni helt säkra på att de inte kommer fortsätta? Jag har för mig att jag fick hem information om samla och få för någon vecka sedan till min 8 månaders.

Svar på tråden Semper Samla och få