• jessa1

Adventsljusstake-blockljus???

Någon som vet var man kan hitta en advent ljusstake med blockljus??

• Svar på tråden Adventsljusstake-blockljus???
  • P A K

Jag sökte också en men det var inte så lätt. Till slut valde jag att köpa 4 rejäla blockljus och sätta dem beddvid varandra på en precis lagom stor rektangulär silverfärgad ljusbricka. Sedan tog jag ett tunt snöre och band ett kring varje ljus, i snöret fäste jag siffor 1-4 som jag köpte i en inredningsbutik. Har fått mycket positiva reaktioner på denna skapelse -hihi.

• jessa1

Det låter fint =) Vart hittar man siffrorna??

• P A K

Har dett lite olika varianter, både i trä och metall. Jag köpte mina i en liten lokal intredningsbutik, men du kanske kan kolla på nätet och se om det finns där?

• jessa1

Sitter och kollar runt lite på nätet, men har inte hittat nåt i min smak än =( Får fortsätta leta =)

• Februarii

Lagerhaus har blockljus med nummer på för ca 120 kr. Panduro, tror jag, har siffrorna som man kan hänga på vanliga blockljus.

• Februarii
    Februarii skrev 2009-12-05 18:42:13 följande:
    Lagerhaus har blockljus med nummer på för ca 120 kr. Panduro, tror jag, har siffrorna som man kan hänga på vanliga blockljus.
    ..har siffror... ville jag skriva, inte siffrorna.
  • Alltid

Jag tog en vitmålad planka o täckte översidan med grön mossa. Hittade metallbrickor med siffrorna ett till fyra på i en heminredningsbutik. Knöt dessa runt de vita blockljusen med papperssnöre. Blev riktigt snyggt om jag får säga det själv Och billigt.... Inredningsbutiken skulle ha 320 spänn för en liknande skapelse. Ljusen köpte jag på Ica för 20 kr styck, brickorna kostade 45 kr, mossan gratis i skogen(den var slut i affären) och plankan hade jag hemma redan.

• Analoga

Dimoda har färdiga arrangemang med blockljus.

Skulle tro att de allra flesta inredningsbutiker/blomsterbutiker har det

• Analoga
    jessa1 skrev 2009-12-04 22:30:29 följande:
    Det låter fint =) Vart hittar man siffrorna??
    Siffror finns också att köpa i inredningsbutiker.
  • Jennnyn

Jag köpte ett rektangulärt ljusfat med ca 5 cm kanter på Village. Där handlade jag även fyra blockljus och siffror som man fäster på ljusen, med silvertråd. Har placerat silverfärgad konst-mossa och små röda glaskulor runtom ljusen. Blev riktigt bra, faktiskt

• Joico

Vi har en adventsljusstake (alltså en såndär som man tänder varje advent? :p) med blockljus. Den är köpt på City Gross förra året, men jag har sett dom även i år.

• Alltid
    Alltid skrev 2009-12-05 18:45:09 följande:
    Jag tog en vitmålad planka o täckte översidan med grön mossa. Hittade metallbrickor med siffrorna ett till fyra på i en heminredningsbutik. Knöt dessa runt de vita blockljusen med papperssnöre. Blev riktigt snyggt om jag får säga det själv Och billigt.... Inredningsbutiken skulle ha 320 spänn för en liknande skapelse. Ljusen köpte jag på Ica för 20 kr styck, brickorna kostade 45 kr, mossan gratis i skogen(den var slut i affären) och plankan hade jag hemma redan.
    Och så här blev det.... Siffrorna köpta på Dimoda. Första bilden i galleriet:

www.familjeliv.se/Hem/alltid/galleri.php
  • Februarii

Oh, så fint. En grej har jag dock funderat på när jag ser adventsljus av den här sorten, hur blir det sedan när ljusen brunnit ner till "fästanordningarna" är det bara att kasa ner dem då eller?

Svar på tråden Adventsljusstake-blockljus???