• wappiz

Vad tycker ni om namnet Hjördis?

Jag vet att jag är lite udda, men jag gillar verkligen flicknamnet Hjördis. Jag tycker att det är gulligt!

Min man och alla andra verkar tycka att jag är helknäpp. Om vi får en flicka kommer vi inte döpa henne till Hjördis eftersom jag vill att jag och min man ska vara överens.

Men jag vill gärna veta om jag är helt ensam om att tycka att Hjördis är fint?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Hjördis?
  • Pruttiluskan

Inte min smak på namn-val...

• MissLillan

Här i Småland blir det Jööödis inte så fint.

• annawall

Inte fint tycker jag, men du kanske associerar till någon kär släkting? Min gamlemormor hette Edit så det är fint för mig, men kanske inte för andra...

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    wappiz skrev 2009-12-04 23:06:54 följande:
    Jag vet att jag är lite udda, men jag gillar verkligen flicknamnet Hjördis. Jag tycker att det är gulligt!Min man och alla andra verkar tycka att jag är helknäpp. Om vi får en flicka kommer vi inte döpa henne till Hjördis eftersom jag vill att jag och min man ska vara överens.Men jag vill gärna veta om jag är helt ensam om att tycka att Hjördis är fint?
    Jag har en böjelse för gammla namn och tycker att Hjördis är gulligt
  • KossanMuu

Visst är det frustrerande när man verkligen fastnar för ett namn som mannen inte alls kan tänka sig? Själv tycker jag att Stina är jättefint, men sambon tycker det är ett tanktnamn :P Lite OT kanske.
    Hjördis borde jag rent teoretiskt gilla, det är ett kort och mjukt namn, men ändå ser jag en kall tant framför mig som gnäller över allt och inget. Usch, jobbigt med alla dessa associationer vi har till namn!

• Kiwi86

Har en brukare på mitt jobb som heter hjördis,så jag associerar namnet automatiskt till en halvdement tant

• krian87

Min 26 åriga syster heter Hjördis. Super fint namn:)

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Hjördis?