• Stargirl

Tråkigaste jobbet DU kan tänka dig?

Om du skulle få slippa att jobba med ETT (eller flera) jobb i ditt liv. Vilket eller vilka skulle det vara? Vilket verkar vara det tråkigaste jobbet. Ni behöver inte ha testat det själva. Lite nyfiken på vad folk tycker om olika jobb.

Mina "värsta" är brevbärare, ICA kassa biträde, städerska och undersköterska. Har städat en sommar som 14 åring på ett vandrarhem men annars har jag inte testat de andra jobben.

• Svar på tråden Tråkigaste jobbet DU kan tänka dig?
  • Lalalong

Jag tror i och för sig att de flesta jobb kan vara uthärdliga med rätt arb. kamrater. Men jag tror att jag hade haft svårast att trivas med att arbeta typ på en industri vid ett löpande band. Göra samma sak, dag ut och dag in och aldrig se ett slut.

• Dr Mupp

Sitta vid ett löpande band. Fy jag skulle nog få krupp efter en dag. Ändå söker jag ju även dessa jobb.

• linjes

sopgubbe slamtömning telefonförsäljare

• Stargirl
    Lalalong skrev 2009-12-05 07:41:01 följande:
    Jag tror i och för sig att de flesta jobb kan vara uthärdliga med rätt arb. kamrater. Men jag tror att jag hade haft svårast att trivas med att arbeta typ på en industri vid ett löpande band. Göra samma sak, dag ut och dag in och aldrig se ett slut.
    Mmmm det måste vara trist. Men fabriken som företaget har som jag jobbar för )ligger iofs i Kina) så byter man av varannan timme så man gör inte samma sak hela dagen. Hellre löpande band än att byta blöjor på gamligar eller bädda sängar på ett äldreboende....
  • lövet2

Testbilsförare. Sitta ensam i en bil och köra efter landsvägen 8 timmar om dagen, dag ut och dag in. Inget mål med resan, inget avbrott för att lasta på eller av, ingen kafferast bland folk (för testbilarna är ju H-E-M-L-I-G-A) ...

• Stargirl
    lövet2 skrev 2009-12-05 08:39:44 följande:
    Testbilsförare. Sitta ensam i en bil och köra efter landsvägen 8 timmar om dagen, dag ut och dag in. Inget mål med resan, inget avbrott för att lasta på eller av, ingen kafferast bland folk (för testbilarna är ju H-E-M-L-I-G-A) ...
    Hihiih....har aldrig tänkt på att det är ett jobb. Men vissa älskar ju att köra bil. Min man skulle nog ta det jobbet om det var skapligt betalt
  • wappiz

Telefonförsäljare är mitt värsta yrke. Har själv provat på det under tre veckors tid en gång i tiden. Brrrr.

• Stargirl
    wappiz skrev 2009-12-05 08:42:16 följande:
    Telefonförsäljare är mitt värsta yrke. Har själv provat på det under tre veckors tid en gång i tiden. Brrrr.
    Ja, att ringa privatpersoner måste vara hemskt. Men som en bra säljare får man en kick av att sälja. Så företags säljare genom telefon skulle jag kunna göra om jag inte hade ngt annat val (om jag var arbetslös).
  • Tecken

Spärrvakt i tunnelbanan, vid någon inte så välbesökt station. Ja, jag vet att det inte heter spärrvakt "på riktigt" (utan någonting i stil med stationsvärd)

Svar på tråden Tråkigaste jobbet DU kan tänka dig?