• 2små2stora

    Vi som har BIM i Januari - Prattråden

    Här samlas vi som längtar efter ett {#lang_emotions_plus} i Januari.

    Jag är inne på mitt andra försök med mitt 4:e barn, men alla är välkomna här. Många av oss har hängt i decembertråden men det är inget som hindrar nya vänner från att komma hit.

    Vi pratar om det mesta med ett gott humör

    I denna tråd pratar vi och i BIM-listetråden har vi listan.

    LISTTRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m49157299.html

    VÄLKOMNA ALLIHOP


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden Vi som har BIM i Januari - Prattråden
  • Kinderägg

    Får man vara med här ?! Det ville sig inte denna gång men det kanske var lika bra då jag gjort en röntgen och gick även igenom en gallstensoperation nu i veckan. Är 34 år och önskan efter ett sista barn är stor, jag har 5 biologiska och 2 bonusbarn så vi är en hel hög i vår familj.

  • Knasten83
    Kinderägg skrev 2009-12-13 10:46:39 följande:
    Får man vara med här ?! Det ville sig inte denna gång men det kanske var lika bra då jag gjort en röntgen och gick även igenom en gallstensoperation nu i veckan. Är 34 år och önskan efter ett sista barn är stor, jag har 5 biologiska och 2 bonusbarn så vi är en hel hög i vår familj.
    Klart du får va me!!!
    Oj, massa barn, härligt!! Jag skulle också vilja ha en drös tror jag.. hihi, iaf 4 st.

    När har du bim?
  • Kinderägg

    Jag tror jag har BIM den 13:e men är inte helt säker, har bara haft mens två gånger efter senaste förlossningen och första gången var det 52 dagar i mellan och nu senast 34 dagar. 34 dagar är min normala cykel så jag räknar efter det, hoppas det stämmer.

  • Janna84
    Knasten83 skrev 2009-12-13 00:33:18 följande:
    Vi får verkligen hoppas det e en turdag!! Det går bra me vovven, hon stormtrivs på landet. Vi har nyligen flyttat från huvudstaden tillbaka till Skåne så hon mår prima! Tack!Hur e det själv? Vilket försök e du på?
    Det är bara bra tack Har lite ont i ryggen men det beror bara på att vi jobbat så mycket här hemma i helgen. Vill ju hinna få riktigt fint innan svärmor kommer på besök Nu är det mest bara lister som ska upp men det tar sin lilla tid det med...

    Vi är bara på försök fem men det är tillräckligt för att man ska börja bli lite orolig. Jag har haft en livmoderinflammation tidigare så jag vet att jag kan ha lite svårare att bli gravid. Dessutom känner jag att jag skulle vilja ha en 2010:a eftersom vi redan har en 2007:a. Tre år känns som en bra ålderskillnad medan fyra år känns som ett ganska stort glapp. Haha, vilka I-landsproblem man har
  • Knasten83
    Janna84 skrev 2009-12-13 20:22:05 följande:
    Det är bara bra tack Har lite ont i ryggen men det beror bara på att vi jobbat så mycket här hemma i helgen. Vill ju hinna få riktigt fint innan svärmor kommer på besök Nu är det mest bara lister som ska upp men det tar sin lilla tid det med...Vi är bara på försök fem men det är tillräckligt för att man ska börja bli lite orolig. Jag har haft en livmoderinflammation tidigare så jag vet att jag kan ha lite svårare att bli gravid. Dessutom känner jag att jag skulle vilja ha en 2010:a eftersom vi redan har en 2007:a. Tre år känns som en bra ålderskillnad medan fyra år känns som ett ganska stort glapp. Haha, vilka I-landsproblem man har
    här e ett till par som håller på för fullt me huset, men det e skoj! Hade man bara haft lite mer tid o pengar hade det varit ännu roligare.

    Jo, 3 känns som en perfekt åldersskillnad. Men man får ju inte alltid som man vill tyvärr... 5 försök e såklart 5 "jobbiga" försök eftersom ni fått minus,, så e det ju. Tufft i mellanåt. Hoppas inte det ska dröja så länge för er med tanke på din tidigare livmoderinflammation!

    Jag frågade faktiskt min sambo idag om han trodde vi hann få en 2010-bebis.. hihi, vill det!! Men jag e glad om jag bara lyckas bli gravid 2010!!
  • Knasten83
    Kinderägg skrev 2009-12-13 12:22:39 följande:
    Jag tror jag har BIM den 13:e men är inte helt säker, har bara haft mens två gånger efter senaste förlossningen och första gången var det 52 dagar i mellan och nu senast 34 dagar. 34 dagar är min normala cykel så jag räknar efter det, hoppas det stämmer.
    det hoppas jag me! 34 e ju en lång cykel det också, man vill helst slippa vänta så många dagar mellan försöken

    Jag har själv en cykel på 32 dar.
  • LinNea08

    lägger till mig här, hoppas innerligt på ett pluss i Januari eller februari... Försök 7 för min del Nu ska jag laga mat till en grinig son.


    ♥Max 080620♥
  • Knasten83
    LinNea08 skrev 2009-12-14 12:18:16 följande:
    lägger till mig här, hoppas innerligt på ett pluss i Januari eller februari... Försök 7 för min del Nu ska jag laga mat till en grinig son.
    du e välkommen, men ändå trist att du skulle behöva komma hit..
    Hoppas på försök 8 då!!
  • 2små2stora

    Efter denna natt börjar jag fundera på om jag är riktigt riktig som ens tänker försöka med ett barn till.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Knasten83
    2små2stora skrev 2009-12-14 12:34:30 följande:
    Efter denna natt börjar jag fundera på om jag är riktigt riktig som ens tänker försöka med ett barn till.
    haha, haft en tuff natt?? Stackare...
Svar på tråden Vi som har BIM i Januari - Prattråden