• LindaMamman

Bäbis 5 v - utvecklingsfas som är jobbig!

Hej alla,

vår son har i över ett dygn nu varit väldigt skrikig och gnällig (han är annars en ängel så skillnaden märks!) och jag läste just om bäbisens 7 utvecklingsfaser under det första året...

Någon som har 5v-fasen i färskt minne?
    Hur länge varar den?
    Här märks det mest på att han vägrar ligga själv. Han ska bli buren - och ibland hjälper inte det - och på natten sover vi korta stunder bara medans han ligger på min eller pappans mage och sover.

• Svar på tråden Bäbis 5 v - utvecklingsfas som är jobbig!
  • Lota

Min son är nu i 8 v språnget så vi har nyss passerat 5 v fasen..Den märktes bara av nån kväll för oss, medans detta språng nu bökats en par dagar..5v språnget kan vara en dag o för vissa upp till en vecka enl boken..

• Honey Boo
    LindaMamman skrev 2009-12-05 12:07:06 följande:
    Hej alla,vår son har i över ett dygn nu varit väldigt skrikig och gnällig (han är annars en ängel så skillnaden märks!) och jag läste just om bäbisens 7 utvecklingsfaser under det första året... Någon som har 5v-fasen i färskt minne? Hur länge varar den?Här märks det mest på att han vägrar ligga själv. Han ska bli buren - och ibland hjälper inte det - och på natten sover vi korta stunder bara medans han ligger på min eller pappans mage och sover.
    Var läste du om alla dessa faser?
  • LindaMamman

Honey Boo skrev 2009-12-06 12:35:26 följande:

Var läste du om alla dessa faser?
    Det finns en bok "Att växa och upptäcka världen" som många pratar om och hänvisar till, jag har själv inte läst den då jag bor utomlands.
    Det finns andra trådar här med mer info:

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m37534395.html
Svar på tråden Bäbis 5 v - utvecklingsfas som är jobbig!