Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

TV- problem, HJÄLP!!!!!

Jag förstår inte varför hon inte får ha sin tv vart hon vill.

• Hannah76
    Du tycker inte att hon är bortvald, hur tror du hon känner.... 1 år går fort för en vuxen - en evighet för ett barn. Jag fattar inte ens problemet - du skriver att hon kan använda den om ni sätter upp den - sätt upp den då!!! Eller låt henne använda den hos mamman. Det viktiga är väl att hon får användning av sin tv! Jag förstår verkligen inte varför man låter en tv (för 7000 dessutom) bara stå när man har ett barn som har användning för den.
    Jag kan bara hålla med.

Det är ju inte en present om hon inte får förfoga över den själv, som hon vill.
  • Hannah76
    smulis 87 skrev 2009-12-06 20:36:22 följande:
    den fick gå som födelsedags present eftersom att den kostade endel..(men hon fick mer ändå:)och de var endel av inredningen och vad hon önskade till rummet...tv & dator..
    Men en present borde man få förfoga över som man vill. ni har flyttat och hon har inte längre något rum os er, varför är det då så farligt att hon under den här "tillfälliga perioden" har tv:n i sitt rum hos mamman?

Hur gammalt är barnet som du har med din partner?
  • Hannah76
    smulis 87 skrev 2009-12-06 21:12:07 följande:
    vi gjorde upp från början att den skulle vara hos oss..sen så tycker vi att hennes mamma kan köpa en tv till henne att ha där..här kämpar vi med ekonomi osv och försöker pussla ihop så gott de går..hos hennes mamma har de väääldigt bra ställt..så hon kan köpa en till henne att ha där..vi var super glada att vi kunde köpa henne denna tv ..så kanske är vi för stolta" eller va ja ska säga :( våran gemensamma son är 1 om någon vecka..så leksakerna börjar ju ta plats..men som sagt vi vill inget hellre än att ha större..men till våren så kommer ja att kunna jobba igen vilket leder till att hon kommer få eget rum igen..med sin tv och dator =)
    Men behöver man ett eget rum så tidigt? Det känns som om ni sköter detta väldigt osmidigt.
  • Hannah76
    smulis 87 skrev 2009-12-06 21:45:00 följande:
    han sover mck bättre sen han fick eget rum..annars hade jag gärna haft honom i vårat rum för att underlätta nätterna =D men tv kommer att åka upp på väggen så fort situationen är löst oavsett vems rum vi kallar att de är..
    Men det är helt ok att hon tittar på tv där inne när han sover? Och han störs inte av att sova i samma rum som henne?
  • Hannah76
    smulis 87 skrev 2009-12-06 22:40:47 följande:
    hon hade ju eget rum innan då vi bodde på den andra adressen men hon är faktiskt mer här än lägenmheten innan..konstigt nog..
    Ok. Det är ju bra.
Svar på tråden TV- problem, HJÄLP!!!!!