TV- problem, HJÄLP!!!!!
Jag måste säga att jag tycker att med tanke på den vändning som situationen tagit, att ni flyttat till ett mindre boende, så är ni faktiskt lite väl kategoriska. Nu vet jag inte hur gammalt ert gemensamma barn är, men det låter på dig som att det är under två år och då har ju han/hon egentligen inte lika stort behov som styvdottern till ett eget rum med allt vad det innebär av privatliv osv. Min dotter blir två i mars och hon har inget eget rum då vi bor i en öppen planlösning som är stor, men det är en tvåa och vi har inte möjlighet att flytta just nu. Ni å andra sidan var om jag förstått det rätt tvungna att flytta efter ändrade omständigheter i livet, men valde då att ta ifrån henne sitt rum som hon hade hos pappan och det var väl också en del i "avtalet" kring tvn? För tanken var väl inte att den skulle sitta uppe bredvid er egen tv i vardagsrummet? Det var väl för att hon skulle ha en egen tv på sitt rum? Nu har ni, visserligen inte helt frivilligt, varit tvungna att ta ifrån henne rummet och då ska hon inte få ha sin tv som hon önskat sig så mycket att hon gått med på ett "avtal" om att inte få så mycket presenter i framtiden och hållit fast vid det. Förstår att hon ser det som orättvist. Hon kan ju inte använda den som det var tänkt. Faktiskt inte alls med tanke på att ni inte ens satt upp den. Jag tycker faktiskt att ni får backa på det här, det har ju vuxit utom proportioner och ni är de vuxna i den här konflikten.