Någon gravid som tränar på crosstrainer?
Är det någon gravid här som tränar med hjälp av crosstrainer?
Är det en bra och effektiv träning?
Går det lätt trots graviditeten?
Är det någon gravid här som tränar med hjälp av crosstrainer?
Är det en bra och effektiv träning?
Går det lätt trots graviditeten?
Jag tränar på crosstrainer var och varannan dag på gymmet. Gör det som uppvärmning 20 -30 min innan jag gymmar. Det är bra och effektiv träning, dock ska du inte ta ut dig till max när du tränar om du är gravid.
Jag tycker det går bra, magen blir ju inte jätte stor förrän efter v.20 nånting så innan dess finns det gått mått att magen ska få plats och inte vara i vägen.
Men det är inte farligt och riskabelt för graviditeten att träna på crosstrainer om man är graid? Hur är dte när man är tidigt gravid, vecka 6, måste man vara extra särskilt försiktig då eller?
Jag hade tänkt en timme om dagen. Men jag har typ inte tränat förr förutom promenader, så i början orkar jag nog inte mer än 10 min. Men att målet är att klara av en timme om dagen. Är det för mycket om man är gravid?
Jag vill träna för att inte gå upp så mycket i vikt under graviditeten.
Jag är i v 20 och tränar på crosstrainer var och varannan dag, det går utmärkt. Dock orkar jag inte, och ska inte, ta ut mig som jag gjorde innan jag blev gravid. Personligen tycker jag det är en bra träningsmetod, den känns skonsam för kroppen och magen.
Jag kör också på med crosstrainern. Tror det är viktigt att hålla igång för att må bra hela graviditeten!
Jag tränade också på min crosstrainer när jag väntade mitt andra barn, men nu har jag sån foglossning med den här tredje så jag får inte träna så mkt. Men jag vill!!! älskar crosstrainern! Kram
Hur länge tränar ni på den då varje gång? Och hur många ggr/vecka?
Ger det nåt resultat viktmässigt? Vill gärna hålla lite överflödiga gravkilon borta. Så jobbigt tt gå ner allt efter sen annars...
Jag tror inte det ska vara någon fara att använda en CT, det är ju så mjuka rörelser man gör. Man kan nog hålla på ett bra tag, men man ska nog inte ha så mkt motstånd som före man blev gravid. Träna på en sån nivå att du kan hålla ett normalt samtal samtidigt. Du ska alltså inte bli för flåsig.