• Anonym (vanilj?)

Vart går gränsen mellan vanilj och kinky?

Ja, jag undrar när är man vanilj och när är man kinky? Om man gillar smisk är man kinky då, eller vanilj? Hur är det med handbojor, eller om drömmer om att bli bunden tillexempel.

Orsaken att jag undrar är väl att jag inte vet vad jag ska räknas som själv, inte så att det är ett jättestort problem för mig, har inget behov av att sätta in mig själv i ett fack när det gäller det sexuella men är lite nyfiken bara.

När tycker ni att man går över gränsen från vanilj? Är vanilj bara missionären (och dom andra vanliga ställningarna), smek gos och kanske på sin höjd lite oralsex? Eller kan vanilj även innefatta lite experimenterade och lätta maktlekar? Vad tycker DU?

• Svar på tråden Vart går gränsen mellan vanilj och kinky?
  • fruis

Gränserna förflyttas väl allt eftersom. Kan tänka mig att analsex räknades som kinky för 50 år sedan medan dag i dag tillhör det sexuella allmängodset, dvs är vanilj.

Jag tycker att lätt dominans är vanilj. Gränsen för kinky är när folk är ute efter den rena förnedringen eller den rena smärtan. Jag gillar själv att bli lite smiskad eller ha ridpiska med men det är fortfarande lätta slag, jag vill inte bli misshandlad på något sätt. Det räknar jag som rätt vanilj.

Kräk, bajs, kiss, klämmor, hett stearin, niosvansade piskor, lydnadsträning (på allvar), våldtäktslekar med flera inblandade, sex med okända (med den reguljäre partnern som åskådare) är några av de saker som jag skulle kalla kinky.

• Anonym (vanilj?)
    fruis skrev 2009-12-05 18:35:49 följande:
    Gränserna förflyttas väl allt eftersom. Kan tänka mig att analsex räknades som kinky för 50 år sedan medan dag i dag tillhör det sexuella allmängodset, dvs är vanilj. Jag tycker att lätt dominans är vanilj. Gränsen för kinky är när folk är ute efter den rena förnedringen eller den rena smärtan. Jag gillar själv att bli lite smiskad eller ha ridpiska med men det är fortfarande lätta slag, jag vill inte bli misshandlad på något sätt. Det räknar jag som rätt vanilj. Kräk, bajs, kiss, klämmor, hett stearin, niosvansade piskor, lydnadsträning (på allvar), våldtäktslekar med flera inblandade, sex med okända (med den reguljäre partnern som åskådare) är några av de saker som jag skulle kalla kinky.
    Men räknas allting som inte är kinky automatiskt som vanilj? Eller finns det ett mellanting?
    Jag håller inte med dig riktigt om din definition, jag tycker att saker kan vara kinky utan att för den saken skull behöva innehålla våld, förnedring eller avföring. Som latexkläder med hål för mun och kön, lite mer avancerad form av bondage och även många andra sorters fetischer tycker jag kan räknas in som kinky. Fast jag antar också att vad som är kinky är olika från person till person.
  • urv73

Allt som du själv tycker är lite pinsamt är kinky. Det som du tycker är kinky kanske är vanilj för andra och tvärtom. För MIG är vanilj bara vanlig penetreringssex och oralsex medans allt där man behöver extra utrustning i form av bojor, dildos eller bergsbestigningsutrustning kinky...

Svar på tråden Vart går gränsen mellan vanilj och kinky?