• LilyMama

Ni som testade positivt sent...

Jag vill gärna fråga er som är gravida eller varit gravida:

Har någon av er fått positivt svar sent? Alltså långt efter bim?
    Jag har oregelbunden mens och tror att jag ligger på bim +4. Men testade negativt med testlagrets sticka.
    Kan det bero på att kroppen fortfarande inte producerat tillräckligt med hcg? Eller tar jag urin vid fel tidpunkt? Jag fick veta att man ska ta kisset "i mitten". Alltså vänta ca 4 sek innan man samlar urin i muggen.
    Nu vete katten vad som är rätt.
    Tips, råd och hjälp, tack!!

• Svar på tråden Ni som testade positivt sent...
  • Ida1990

Jag är i åttonde månaden nu. Jag plussade rätt sent. Fick göra flera graviditetstest innan. Min barnmorska sa att jag inte haft tillräckligt med graviditetshormoner de första testerna. De tester som finns nu är så pass bra så jag tror inte det spelar någon roll hur eller när man kissar på dom. Men jag använde ett clearblue test och morgon urinet när jag plussade iaf:)

• Röd ros

Med min första flicka plussade jag inte förren på bim+21, testat neg innan. Fick göra vul eftersom jag plussat så sent och ett fint tickande hjärta i v 9.

Stolt mamma till Tindra 6, Leah 3 BF 9 aug -10
  • GakkenLive

=), ett litet hopp då...

Har BIM+4 jag med, tror jag, haha... o fick neg på BIM.
    Men det är min första månad så jag hoppas inte för mycket...(men lite)
    Skulle nästan vilja att mensen kom så jag fick "starta igen", denna väntan är mera irriterande...

Men visst blir jag , o säkert andra SÅ glada att man måste intet plussa typ BIM-5 eller på BIM för att vara gravida...Det är smått stressande bara det....

• LilyMama

Det skumma är att jag ända sedan vårt försök att bli föräldrar igen, har känt av att det är något som hänt i magen.
    Molvärk, alltså riktigt så det känns som något äter upp en därinne.
    Har de sista dagarna börjat må illa på kvällarna, vet att jag gjorde det med mitt första barn också. Klarar inte att äta lagad mat på kvällen heller.
    Mår illa när jag kör bil. Och lite svullen mage precis under naveln.
    Vad tror ni? Kan kroppen spela ett sådant spratt med en?
    Nu är jag inne på bim +5. Negativt resultat igår.

• lizzylisa

samma här BIM+8 Idag negativt test:(...

• tessum

När jag väntade mitt andra barn visade testet + sent.

Äl i mitten av februari
    Hade BIM 1/3
    Testade hos bm 4/3 (-)
    Testade hemma 10/3 (-)
    Testade hemma 14/3 (+)

• LilyMama

tessum:
    hade du under tiden några känningar i kroppen och att du själv kände på dig att det var något på gång?

• tessum
    LilyMama skrev 2009-12-06 17:08:44 följande:
    tessum:hade du under tiden några känningar i kroppen och att du själv kände på dig att det var något på gång?
    Det barnet är 3 år nu så minnet är inte det bästa men jag visste redan innan BIM att jag var gravid så det var så frustrerande att inte få + på stickan. Med första barnet fick jag + på BIM så jag började undra om det var något fel på mig när det blev - men det kändes som att det var en bebis där.
  • LilyMama

Samma här. Jag känner hur det moler o värker i magen omväxlande.
    Har börjat att må illa när jag ska äta. Kissar mycket. Ibland känns det som om något trycker nedåt inne i tjejmagen.
    Jag får avvakta några dagar till, sen får jag ringa o bli undersökt, det drar man sig för, inget kul.
    Med mitt första barn var det likadant, jag kände ganska tidigt att nåt inte stämde.
    Plussade dock normalt tidigt tror jag, ungefär några dagar efter bim.

• loppanofilur

Jag testade jättesent med mitt första barn,upptäkte först i v 12 att jag var gravid...hade anat lite innan men gjort två negativa test så först när brösten började förändras testade jag igen. Med mitt andra barn plussade jag ganska tidigt och nu jobbar vi på en trea och testade negativt på bim+12....har dock molvärk och mår lite illa på kvällarna. Frågade barnmorskan här på fl och hon sa att jag skulle vänta ytterligare några dagar och om det fortfarande var - kunde det vara så att mensen hoppat över en månad=(

• LittleMissN
    LilyMama skrev 2009-12-06 17:17:11 följande:
    Samma här. Jag känner hur det moler o värker i magen omväxlande.Har börjat att må illa när jag ska äta. Kissar mycket. Ibland känns det som om något trycker nedåt inne i tjejmagen.Jag får avvakta några dagar till, sen får jag ringa o bli undersökt, det drar man sig för, inget kul.Med mitt första barn var det likadant, jag kände ganska tidigt att nåt inte stämde. Plussade dock normalt tidigt tror jag, ungefär några dagar efter bim.
    Samma här... är på BIM+7 idag och testade negativt idag igen... Fast jag har en mängd grav symtom som jag känner igen från när jag gick gravid med sonen... >.<

Så frustrerande att inte få ett + på stickan... Känner mig extremt gravid och har gått upp 7kg på kort tid, ska tilläggas att jag annars är smal som en sticka och går aldrig upp i vikt annars... Gick bara upp med sonen också.. :S

Plussade normalt tidigt med sonen, på BIM+4..... Mvh Nath
  • LilyMama

Det är så jobbigt att gå o tänka på om man är gravid eller inte. Man vill ha besked. Jag testade negativt nu imorse, och hade världens koncentrerade urin. Drack ingenting igår kväll. Några klunkar mjölk bara.
    Jag ska ringa till vc idag, skulle det vara något annat som spökar måste man ju kolla upp det så man inte blir dålig av andra orsaker.

• Chatlak

Med första testade jag plus först i v8. Innan dess fick jag tvärneg på testen, trots att jag faktiskt var gravid. Samma sak med andra. Plus i v7, innan dess neg på alla tester.
    Jag är väl en riktigt låghormonare antar jag =)

• LittleMissN
    LilyMama skrev 2009-12-07 06:36:59 följande:
    Det är så jobbigt att gå o tänka på om man är gravid eller inte. Man vill ha besked. Jag testade negativt nu imorse, och hade världens koncentrerade urin. Drack ingenting igår kväll. Några klunkar mjölk bara.Jag ska ringa till vc idag, skulle det vara något annat som spökar måste man ju kolla upp det så man inte blir dålig av andra orsaker.
    Ja håller med! Det är riktigt frustrerande, speciellt om man känner sig gravid och inte får ett +.... Antar att man är låghormonare annars måste något vara väldigt galet! :S

Håller mig till denna veckan också sedan blir det ett besök på gyn! Mvh Nath
Svar på tråden Ni som testade positivt sent...