• Nemiia

När ska man ringa till förlossningen?

Hej!

Jag har en liten undran. Det är så att i morse kl 6 vaknade jag av ganska stark mensvärk som blev starkare i intervaller. Kändes ungefär som om någon kramade om livmodern hårt nedtill och vred om och drog neråt. Den lite starkare känslan avtog efter en stund och övergick i lite mildare mensvärk. Detta höll på med 15-30 min mellan rum fram till ca kl 9 då det började avta mer och mer.

Jag var ute ca två timmar då jag inte kände någonting sedan vid 17 i eftermiddags kom det tillbaka, mensvärken i intervaller även nu med ca 15-30 min emellan iband 10 min men nu känns det knappt någon molvärk mellan gångerna.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, luras kroppen bara? HAr haft detta nu i ca 2,5 timme. Ska tilläggas att jag inte har haft direkt kännbara förvärkar under graviditeten utan bara som molande mensvärk ibland men det har varit en kontinuerlig smärta som inte kommit och gått.
    Är på BF+8 idag.

Min huvudfråga är: när ska man ringa in till förlossningen första gången? Jag menar för att dom ska veta hur man känner och så.

Detta är mitt första barn så jag känner mig lite osäker på vad det egentligen är jag känner, vet bara att jag inte förut har haft ont i intervaller.

Vad tror ni?

• Svar på tråden När ska man ringa till förlossningen?
  • BlommyNess12

Om det inte lättar av två alvedon ska du ringa in till förlossningen.

Annars: regelbunda värkar (3 på 10 minuter)
    eller att du har så ont så du inte kan tänka längre.

Lycka till nu och hoppas att det är på g snart!

• PixieHallow

Jag tycker att du ska ringa förlossningen.
    Även om dem säger att du ska stanna kvar hemma ett tag till så har du etablerat kontakt med proffs inom området färlossning.

Alla är vi olika och det är svårt att svara på vad som är rätt för dig.

Lycka till!

• april79

Hej! Jag hade ringt förlossningen med en gång och hört vad de säger! När jag fick min son gick visserligen "slemproppen" innan värkarna sattte igång men det gör den ju inte för alla. I efterhand kan jag se tillbaka och tänker att själva förlossningsarbetet började just den morgonen när värkarna började komma med visst intervall, längre först och allt kortare. Eftersom att du är förstagångsföderska är det absolut inte något konstigt om du ringer in och frågar, tvärtom , och särskilt med tanke på att det är BF +8. Skulle tro att något kanske är på gång Lycka till!

• Nemiia

Tack för era svar! Jag har inte tagit värktablett nu på kvällen men i morse när det kändes likadant så tog jag två panodil zapp 500 mg men det hjälpte inte.

Det är svårt att veta det här men jag avvaktar väl nån timme till och sedan ringer jag till förlossningen. Bara så att jag har lite koll på hur tätt dom kommer. Sitter med värktimer.se funkar sådär men man får en liten uppfattning iaf. Provade även att ställa mig upp när jag kände att det var på väg för dom säger ju att et ska avta då om det bara är förvärkar men det gjorde det inte.

Hoppas något är på g då.)

Svar på tråden När ska man ringa till förlossningen?