När ska man ringa till förlossningen?
Hej!
Jag har en liten undran. Det är så att i morse kl 6 vaknade jag av ganska stark mensvärk som blev starkare i intervaller. Kändes ungefär som om någon kramade om livmodern hårt nedtill och vred om och drog neråt. Den lite starkare känslan avtog efter en stund och övergick i lite mildare mensvärk. Detta höll på med 15-30 min mellan rum fram till ca kl 9 då det började avta mer och mer.
Jag var ute ca två timmar då jag inte kände någonting sedan vid 17 i eftermiddags kom det tillbaka, mensvärken i intervaller även nu med ca 15-30 min emellan iband 10 min men nu känns det knappt någon molvärk mellan gångerna.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, luras kroppen bara? HAr haft detta nu i ca 2,5 timme. Ska tilläggas att jag inte har haft direkt kännbara förvärkar under graviditeten utan bara som molande mensvärk ibland men det har varit en kontinuerlig smärta som inte kommit och gått.
Är på BF+8 idag.
Min huvudfråga är: när ska man ringa in till förlossningen första gången? Jag menar för att dom ska veta hur man känner och så.
Detta är mitt första barn så jag känner mig lite osäker på vad det egentligen är jag känner, vet bara att jag inte förut har haft ont i intervaller.
Vad tror ni?