ni som var extra sugen på morötter som gravid...?
blev era barn lite rödhåriga, eller är det bara som "de" säger, att man får rödhåriga barn av att äta mkt morötter?
blev era barn lite rödhåriga, eller är det bara som "de" säger, att man får rödhåriga barn av att äta mkt morötter?
Hahaha! Myt myt myt!! Då hade dottern varit knallröd hela hon!
Det beror nog mer på gener än kost...
Ja visst måste det vara en myt?!
Tänkte det vore ju lite hemskt om nu denna lilla tjej jag har i magen kommer ut rödhårig för då undrar nog min man vad tusan jag hållit på med..
Någon som kan motbevisa att det är en myt???
Min mamma mer eller mindre levde på morötter när hon väntade min lillebror. Han blev knall-orange och fick ett stort gigantiskt rött hår!!
Ärå, jag bara skojar! Han blev lätt gul i huden men håret förblev den tänkta.
Så det måste bli ganska förvirrande för bb personalen med andra ord om man får ett gult barn, då tror de väl att barnet måste sola...
lill linda 82 skrev 2009-12-06 13:15:47 följande:
Min väninna hade Hyperemesis och spydde i 8 månader med yngsta barnet. Det enda hon fick i sig hyfsat var morotssoppa ( mosade morötter med lite vatten ) och hennes dotter var varken gul eller rödhårig, . Men hon fick många dumma kommentarer under graviditeten...
Då kan jag äta mkt morötter med gott samvete med andra ord...
lill linda 82 skrev 2009-12-06 14:25:44 följande:
Jag åt en påse morötter om dagen på slutet. Elias såg ut som om han varit på gran canaria hihi De trodde att han hade gulsot ...men icke. Bvc ville också testa men även det visade att det inte var gulsot utan antagligen morötterna hehe.
Kanske ska tillägga att han inte hade eller har rött hår. :)