• Knasten83

Pergotime och mår dåligt? HJÄLP MIG!!

Hej alla pergopinglor...

Jag är i desperat behov av eran hjälp! Jag har nu fått mens efter 6:e kuren pergotime och mår så fruktansvärt dåligt!
    Detta e inte första gången med pergo jag mår dåligt men har liksom inte sammankopplat det eftersom man äter pergo dag 5-9 och först nu mår jag som sämst.
    Vaknade inatt, mådde så fruktansvärt illa, trodde maginfluensa va på gång. Sen har jag mått illa konstant efter det, spytt o varit så trött.
    Nu (precis som de andra gångerna) fick jag våldsam ångest och bara gråter, har en obehaglig känsla o kroppen och mår bara så dåligt..

Hur har ni mått av pergo när ni mått dåligt? Vilken tid på cykeln har det varit som värst?

Jag vill veta bara för att jag ska kunna "skylla" mitt mående på pergon eller är det något annat fel på mig månad efter månad?

Så tacksam för era svar!

• Svar på tråden Pergotime och mår dåligt? HJÄLP MIG!!
  • Zygo

Jag mådde urkasst av Pergo, fick ångest, migrän, drabbades av total insomnia (låg vaken hela nätterna igenom), mådde illa osv osv... på enkel kur var det hanterbart, men jag fick genomgå dubbel- och trippelkur och då blev det än värre. Jag fick ingen ägglossning av pergon så efter några månader gav jag upp den behandlingen. Och det kändes skönt, de biverkningarna var inte till att leka med. Svårt att gå och jobba på ett heltidsjobb när man mådde så där och framförallt inte kunde sova.

• pinglan123

hej.. jag mådde jätte dåligt när jag åt pergotime. Ja mådde illa, deprimerad, orolig i hela kroppen, grät hela tiden, fick synrubbningar och blödde näsblod nästan varje dag. Så du kan skylla på pergon för ja vet att man kan må skit av dom. Hoppas att de känns bättre nu när det är någon mer som har kännt som du.

• isisisis

Jag instämmer med föregående.
    Pergo var FRUKTANSVÄRT!

Dessutom helt bortkastad tid då det fertila sekretet uteblev även ett par månader efter avslutad behandling.

• Beautifully Decayed

Så olika det kan vara.
    Jag svettades bara om nätterna som en gris men jag hade aldrig sånt som ni beskriver.
    Mitt svettande gav iaf resulatat då jag blev gravid
    Alla mediciner har sina biverkningar så det e bara fråga sig själv om det e värt det.
    Visst blir det värre eller tycker du att det e som värst nu kanske du borde sluta.
    Hur det än går hoppas jag det ger dig resultat snart!

• Knasten83

tack snälla ni för era svar!!!! Ja, det känns lite lättare nu när jag vet orsaken till mitt mående, jag sitter häroch är rädd inför kvällen då min sambo somnar och inte jag! Ska jag ligga här med min ångest och må illa i ensamhet? Va nervös och bara gråta... nä ve och fasa för pergotime!!!!!

Dessutom är jag sjukskriven för depression och äter ångestdämpande, känns inte som detta var ett steg i rätt riktning direkt!
    Skiter i pergotime över julen och väntar på min inseminering i januari!

tack igen gulliga ni!!!

• isisisis

Du KAN ta Gonal F istället tror jag det är.
    Fråga din doktor.
    Beautifully Decayed skrev 2009-12-06 17:44:19 följande:

Så olika det kan vara. Jag svettades bara om nätterna som en gris men jag hade aldrig sånt som ni beskriver. Mitt svettande gav iaf resulatat då jag blev gravid Alla mediciner har sina biverkningar så det e bara fråga sig själv om det e värt det. Visst blir det värre eller tycker du att det e som värst nu kanske du borde sluta. Hur det än går hoppas jag det ger dig resultat snart!
    Jag har lidit i 5 år av barnlöshet och 5 MF och tar numera dagligen Fragminsprutor.
    Har rest över hela Europa och gjort försök och lagt alla mina besparingar på barnförsök...

Man behöver inte lida mer än nödvändigt tycker jag !
  • Knasten83

Beautifully Decayed skrev 2009-12-06 17:44:19 följande:

Så olika det kan vara.Jag svettades bara om nätterna som en gris men jag hade aldrig sånt som ni beskriver.Mitt svettande gav iaf resulatat då jag blev gravid Alla mediciner har sina biverkningar så det e bara fråga sig själv om det e värt det.Visst blir det värre eller tycker du att det e som värst nu kanske du borde sluta.Hur det än går hoppas jag det ger dig resultat snart!
    va bra att du slapp dessa hemska biverkningar!! O ännu bättre - du blev gravid!!!!

Jag ville bara hitta stöd nånstans för denna rädsla och oro jag känner är hemsk, nu har jag verkligen fått den hjälp jag behövde.

Det var ju ett tag sen jag åt tabletterna eftersom jag fick mens igår så nu borde det bara bli bättre, hoppas jag?
  • Knasten83
    isisisis skrev 2009-12-06 17:48:10 följande:
    Du KAN ta Gonal F istället tror jag det är.Fråga din doktor.Beautifully Decayed skrev 2009-12-06 17:44:19 följande:
    Jag har lidit i 5 år av barnlöshet och 5 MF och tar numera dagligen Fragminsprutor.Har rest över hela Europa och gjort försök och lagt alla mina besparingar på barnförsök...Man behöver inte lida mer än nödvändigt tycker jag !
    okej, vi har försökt 26 månader sammanlagt och det känns som en evighet, hoppas du blir gravid snart!

Jag ska ju insemineras i januari, har hämtat ut sprutor och allt men eftersom det e så mkt helgdagar så ville de att jag skulle äta en kur till av pergo (dubbel, fast jag får äl av enkel) men jag vägrar faktiskt en sjätte kur när man blir såhär dålig.

Jag ska absolut ta upp det med min läkare, GonalF, tack, alla tips och råd e välkomna!!
  • Beautifully Decayed
    isisisis skrev 2009-12-06 17:48:10 följande:
    Du KAN ta Gonal F istället tror jag det är.Fråga din doktor.Beautifully Decayed skrev 2009-12-06 17:44:19 följande:
    Jag har lidit i 5 år av barnlöshet och 5 MF och tar numera dagligen Fragminsprutor.Har rest över hela Europa och gjort försök och lagt alla mina besparingar på barnförsök...Man behöver inte lida mer än nödvändigt tycker jag !
    Jag tycker också att man inte ska behöva lida mer än nödvändigt man lider ju ändå så fruktansvärt av alla misslyckade försök.
    Menade bara att dem flesta läkemedel har sina biverkningar.
    Visst klarar man inte av det o ger det inga resultat e det bara onödigt att pinas.
    Lycka till med sprutorna!
Svar på tråden Pergotime och mår dåligt? HJÄLP MIG!!