Inlägg från: hoopie |Visa alla inlägg
  • hoopie

Undersköterska NTI Distans

Hej alla! 11 Januari ska jag börja plugga till uska Kommer bli jättekul men samtidigt tufft eftersom det är heldistans.

Tänkte att här kan vi samlas och hjälpa varandra sen.. när kurserna startar osv..

Färdiga usk:or kan också skriva här och hjälpa till tack

• Svar på tråden Undersköterska NTI Distans
  • hoopie

Jaha okej! Hur går det då? Läser du en kurs i taget?

• hoopie
    Helennnna skrev 2009-12-06 22:39:18 följande:
    Jo det går bra Nae jag läser så många ämnen jag kan, heltid. Men det är bara det ämnet som är just omvårdnad. De andra är matte, eng, sv, samhäll och dom "gymnasie ämnena" eller hur jag ska förklara. Funderar på att ta 500 poäng nästa "omgång", nu när jag pluggar 400 så har jag massa tid över :P Ska du plugga alla ämnena?
    Okej vad bra!
    Jag ska plugga så jag läser heltid. Så ska börja nu med Datorkunskap, Arbetsmiljö&Säkerhet, Medicinskgrundkurs, Vård&Omsorgsarbete. Sen i maj när jag är klar med dem så ska jag fortsätta med fler kurser.. sen håller det på så tills jag är klar! Ska bli spännande!
  • hoopie
    kimsi skrev 2009-12-07 15:37:19 följande:
    Kliver in här med en nyfiken fråga, jag har gått omvårdnadsprogrammet och jobbar idag som uska. Men när ni skriver att utbildningen är helt på distans, hur fungerar det då med de praktiska övningarna (lära sig att ta blodtryck, stickprov, hlr, etc)
    Man har praktik.. När jag ska läsa till exempel Vård&Omsorg så har jag 4 veckor APU Sen har man APU i andra kurser också..
  • hoopie
    kimsi skrev 2009-12-07 17:06:46 följande:
    Jo det vet jag, det hade allt jag också. Fast på de apu jag var på gjordes inga sådana saker alls, det förväntades att vi redan skulle kunna. Men det varierar väl från utbildning till utbildning då
    Okej.. ja, jag har ju inte börjat kursen än.. men förhoppningsvis så är det väl så när man pluggar distans
  • hoopie
    Helennnna skrev 2009-12-08 20:36:24 följande:
    Hur många veckors praktik är det sammanlagt? :P Fixar NTI platserna eller gör man det själv, vet du?
    Det beror ju på.. du plockar ju enskilda kurser och läser så jag vet inte. Men du kan gå in på NTI:s hemsida www.nti.se/vux/index.html och kolla där. Man får välja stad och då ser du vad som finns i din stad också. Jag bor i Eskilstuna.. Där står det iaf info om du klickar på omvårdnadskurserna.
  • hoopie
    Helennnna skrev 2009-12-08 20:36:24 följande:
    Hur många veckors praktik är det sammanlagt? :P Fixar NTI platserna eller gör man det själv, vet du?
    Jag ringde dem och frågade och dem kontaktar någon praktik ordnare som fixar det. Man går alltså via skolan, så det är ju bra
  • hoopie
    Cherrybabe71 skrev 2009-12-10 10:18:55 följande:
    Kommer in med en liten fråga : vilken behörighet behövs för att säka in på en sådan kurs?var inne på NTIs sida men hittade inte min kommun där?
    Okej alla kommuner har inte samma utbud. Det är ju komvux som köper kurser av NTI. Man behöver bara grundbetyg. 7-9:an alltså.
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2009-12-10 14:50:17 följande:
    Studerat där sedan den 25 maj i år.Inne på andra kursen
    Okej. Läser du alltså bara en kurs i taget då eller? Hur tycker du att det fungerar?
  • hoopie
    Helennnna skrev 2009-12-07 12:53:21 följande:
    Lycka till! Får se vem som blir klar först då hehe. Är det ingen mer på familjeliv här som pluggar till uska på NTI?
    Ja precis! Lycka till du med!
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans