Inlägg från: Ungmamma83 |Visa alla inlägg
  • Ungmamma83

Undersköterska NTI Distans

kalmar brud skrev 2010-02-08 15:29:35 följande:
    Läser du också den kursen nu..??? Vård och omsorgsarbete? Ja vecka 1 skulle man ju bara läsa och skriva anteckningar. I morgon blir jag klar med uppgifterna så jag kan börja jobba med inlämningsuppgiften som ska in på fredag
    är ju inte så att du bara ska läsa och skriva anteckningar, du ska ju lära dig det du läst.
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-10 09:25:10 följande:
    Petra är ung och har framtiden för sig. Hon har nyligen flyttat hemifrån och är mycket glad för sin lägenhet. Hon har ett jobb hon trivs med - försäljare åt ett företag som gör kontorsmateriel. Hon funderar på att vidareutbilda sig inom marknadsföring. Fritiden delar hon mellan sin pojkvän och tennisklubben, där hon både spelar och är engagerad som ungdomstränare. Hon är allmänt öppen och utåtriktad, tycker om att träffa människor och att resa. En dag är en tragisk olycka framme. Hon och pojkvännen blir inblandade i en bilkrock. Pojkvännen klarar sig med några brutna revben. För Petra går det sämre - hon blir totalförlamad i båda benen genom en ryggmärgsskada. Petra kommer in i en svår depression och livskris. Efter en tid gör pojkvännen slut - har träffat en annan - och Petra blir uppgiven. a) Försök leva Dig in i Petras situation. Diskutera lagarna i förhållande till hennes situation. Vilka mål kan vara realistiska för Petra och vilka kan hjälpa henne att uppnå dessa mål? b) Om olyckan hade skett när Petra varit i 70- årsåldern i stället. Hade det i så fall inneburit några skillnader beträffande mål och arbetsmetoder? Omfattas Petra av samma lagar oavsett ålder? ----- Någon som kan hjälpa mig på traven?
    det står ju precis hur du ska göra...
  • Ungmamma83
    WhiteAngels skrev 2010-02-10 16:23:25 följande:
    Ja jag förstår inte alls vad som är problemet.Jag kan den med en gång när jag ser den.
    jag med
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-10 20:06:44 följande:
    Jag kan den men vet inte hur jag ska skriva ner det. Det är det som är det svåra
    ehh...skriva precis det du kan....
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-10 20:06:44 följande:
    Jag kan den men vet inte hur jag ska skriva ner det. Det är det som är det svåra
    det är meningen att du ska göra dina läxor/uppgifter eftersom det är nåt du ska kunna när du väl är klar undersköterska och ska börja jobba.
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-17 13:58:20 följande:
    Hur går delproven till??? Ska göra det första delprovet på fredag i Vård och Omsorgsarbete... Har man en viss tid på sig? Är det frågor som man ska skriva eller är det kryssfrågor som på närvaro uppgifterna?
    kanske är lättare att du pratar med din lärare om provet?
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:18:58 följande:
    Men är det någon som har gjort dom proven så vet ju dom hur det går till... Det är ju inget som avslöjar vad det är för frågor när man säger om det är kryss eller word dokument... --------
    du lär ju märka vad det är för prov...
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-19 09:55:39 följande:
    Nu har jag skickat in mitt första delprov... En fråga där gjorde mig lite fundersam... Vad stämmer när man tar tempen i munnen... # Temperaturen är samma som i kroppen # lägre än 0,3 i kroppstemperatur # lägre än 0,5 I boken så har jag läst att det står 0,3 respektive 0,5. Men bara ett kunde vara rätt på provet, så jag satte 0,5. Vad har ni för tankar kring detta?
    Temperaturen är lägre än 0,5 i munnen så den har du rätt på.
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-19 11:12:12 följande:
    Men varför står det i boken 0,3 respektive 0,5? Det är det som förvillade mig och dom hade det som alternativ båda sorterna
    Inom sjukvården burkar man räkna på 0.5. Vilket år är din bok ifrån?
  • Ungmamma83
    JolinesMamma skrev 2010-02-19 17:20:23 följande:
    Är det inte 0,3 när man mäter i munnen och 0,5 i armhålan? Sid. 88 i boken.
    mäter man i munnen är det 0.5 grader lägre och mäter man i armhålan är den 1 grad lägre. verkar som att eran bok inte är uppdaterat.
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans