Inlägg från: hoopie |Visa alla inlägg
  • hoopie

Undersköterska NTI Distans

Helennnna skrev 2009-12-10 16:44:49 följande:
    Jaha okej, jo det är ju bra Är du nervös inför praktiken?
    Näe inte än iaf.. känner mig rätt lugn. Har jobbat som pers.ass.. eller gör det då o då så jag har lite erfarenhet med människor kanske därför jag inte är så nervös. Men de kommer nog sen.. Men shit vad de ska bli spännande!! Är du nervös ?
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2009-12-11 09:03:30 följande:
    Ja en kurs i taget,fungerar bra,då slippe rman blanda i hop med flera andra ämen
    Ja men vad bra
    jaha, hmm de kanske är olika ibland då :S
  • hoopie
    Helennnna skrev 2009-12-11 17:23:00 följande:
    Hehe jaha okej. Kunde då bli pers. ass. när du inte gått omvårdnad? Är det lätt att få det som jobb? :P Jo jag är nervös, rädd för att inte fatta nånting. Men det mesta kanske säger sig själv?
    Ja jag har ingen utbildning och fick jobb inom kommun som pers.ass. Kanske tyckte dem jag var så bra! haha Vet inte hur lätt det är att få.. men vet andra som inte heller har utbildning. Men i längden är de ju bra om man har det.. om man vill ha jobb osv. Men annars så lär man sig ju allt på plats och så har man ju sunt förnuft... så de mesta säger ju sig själv som du säger..
  • hoopie

ericas mamma skrev 2009-12-12 19:09:58 följande:

tittar in, pluggar oxå på distans hos nti-skolan, läser just nu omvårdnad, har en vecka kvar sen är jag klar, så jag har en vecka kvar på min praktik som är på en vårdcentral och stormtrivs
    Jaha vad roligt!! Skönt att trivas också på praktiken!
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-01-12 09:54:45 följande:
    i morrn ska jag göra teri prov i medicinsk grundkurs...ganska nervös faktiskt.men sen får jag ta studieuppehåll p å8 veckor minst =((
    hur gick provet?
  • hoopie

har inte varit inne på ett tag hehe men hoppas de går bra för alla som pluggar.

Min kurs är gratis.. www.nti.se/vux där har min kommun omvårdnadsämnen som man får läsa.. kolla om din kommun också har det.. här i Eskilstuna kontaktade jag service center sen fick jag lite hjälp. lycka till!

• hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-01-21 11:20:36 följande:
    Bara bra,var inte så svårt som jag trodde det skulle ta men slet ändå i 4 timmar...
    Okej det var ju skönt. Jo man brukar sitta ett bra tag
  • hoopie

någon som läst datorkunskap genom nti.. kommer fan inte åt att se föreläsningskurserna.. "teori1" osv.. någon mer som haft problem med det?

• hoopie
    kulan2010 skrev 2010-01-27 07:46:19 följande:
    Någon här som studerar/studerat under föräldraledigheten? Vill så gärna börja men jag får ingen rätsida på det ska lösa sig med APU och praktiska övningar osv. Måste man läsa dom olika kurserna i en viss ordning eller kan man plocka fritt av grundkurserna och tex skjuta på praktiken? Det tråkiga är att syon som finns här inte har någon koll på hur distansstudierna läggs upp då dom köper in dem från olika företag bla NTI.
    Jag kan säga iaf att kursen vård o omsorgsarbete har praktik senare efter några veckor.. o den kursen måste du typ läsa för att kunna läsa andra. Men ring till NTI iställe och prata med dem om vad som är möjligt.
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans