Inlägg från: hoopie |Visa alla inlägg
  • hoopie

Undersköterska NTI Distans

WhiteAngels skrev 2010-02-09 10:07:16 följande:
    ok då har dom gjort om det sen jag läste kursen,hade alltid bara 2 frågor
    Det är olika beroende på vilken lärare man har..
  • hoopie
    kalmar brud skrev 2010-02-09 11:38:54 följande:
    Vad är gemensamt för social omsorg och omvårdnad, finns det något som skiljer begreppen åt, isåfall vad? Sitter helt fast på denna fråga. Får inte ner något bra på papperet
    Jag läser också Vård och Omsorgsarbete! Är på v. 5
  • hoopie
    kalmar brud skrev 2010-02-09 11:52:41 följande:
    Okej då kanske du kan hjälpa mig på den frågan? 
    mejlade dig.. det är svårt faktiskt
  • hoopie

Jag hade med svårast för fall beskrivningen.. men kämpa på!

• hoopie

Kalmar Brud- Det är bäst att verkligen försöka själv så du förstår vad du gör..annars kommer du alltid behöva fråga om hjälp.. 

men tips är att skriva vad hon behöver för hjälp.. vad behöver hon färdmedel? special anpassad lägenhet? eller boende? finns de möjlighet för hon att fortsätta med sin sport o träna andra? handikapp idrott? Det är ju en omställning från att ha varit frisk i kroppen.. så hon kanske behöver prata med någon? likasinnade? Sen vad hon har rätt till enligt lag.. skumma genom texten och försök att komma på vad hon behöver nu när hennes liv är annorlunda..  det är svårt.. men hoppas du förstår lite mer nu utveckla ganska mycket..

• hoopie

Ring din lärare också.. dem är ju där för att hjälpa dig och kan förklara så som jag gjorde.. de gjorde min lärare lite för mig..

• hoopie
    kalmar brud skrev 2010-02-16 11:27:53 följande:
    Vad menar dom med detta på inlämningsuppgift 2... Vecka 3 i vård och omsorgs arbeteReflektera över samtalets betydelse?
    jag är på inlämningsuppgift 2.. men jag är på vecka 6.. inte vecka 3 :S

ja vad kan samtalet ha för betydelse? om man bemöter en person otrevlig och inte visar någon förståelse då kan de komma att vara interigitetskränkande.. tror jag.. därför är de viktigt att tänka på att vara trevlig o visa respekt o lyssna på personen..
  • hoopie

Någon som är på fallbeskrivning 2? Evert Alkholist men bensår. Tycker den är lite svår, men har pratat med min lärare, det hjälpte. Så får försöka att fixa den nu

• hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-02-16 14:35:32 följande:
    Har gjort den men fan ninget svårt med den.
    Okej men du verkar inte tycka något är svårt du Skönt för dig! Men alla är väl olika..
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-02-16 14:38:38 följande:
    Nej inte i den kursen,den tyckte jag var lätt.Medicinsk grundkurs var heller inga problem.Det är sällan jag behövt höra av mig till lärare,sitter man bara ao tänker o samlar källor så löser det sig
    Men vad bra.. tror dock att man har lättare för vissa saker..

tråden startade jag för att man ska kunna hjälpa varandra lite om det behövs, eller om man har nån fråga
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-02-16 15:51:18 följande:
    ahh men i bland om man har tusen frågor är dte bättre att ringa sin lärare än att anta att andra ska svar på fågorna.Jag har inte alls lätt för skolan men har lixom gett ,ig fan på att klara den
    Som jag skrev så ringer jag min lärare nästan alltid. Men det kan endå vara bra att bolla med någon. Eller att kunna fråga någon annan om hjälp.. har aldrig ens tänkt tanken att "anta att andra ska svara på frågorna" Men som sagt.. här kan man hjälpas åt.. så har du inte något annat än "jag tycker fan inte det var svårt" att komma med då behöver du inte ens skriva..

Ja men de är väl skitbra att du gett dig fan på att klara skolan, men de skulle jag tro att andra också har.. och jag.. men för de så kan man behöva hjälp ibland med något litet.. därför finns denna TRÅD!
  • hoopie
    kalmar brud skrev 2010-02-17 13:58:20 följande:
    Hur går delproven till??? Ska göra det första delprovet på fredag i Vård och Omsorgsarbete... Har man en viss tid på sig? Är det frågor som man ska skriva eller är det kryssfrågor som på närvaro uppgifterna?
    Jag frågade min lärare och då var det kryss.. så det är nog det.
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-03-01 07:38:50 följande:
    Sent i går plöjde jag mig igenom 60 sidor i boken och antecknade..så i dag kan jag ta det lite lugnt.I kväll är det date med mini-Anne..nervöst!
    Oj de va mycke! Nice 
  • hoopie

har alltid sagt uttorkning.. men i boken stod det intorkning.. så där lärde man sig någe nytt (typ)
    WOHO nu har jag skickat in min första uppgift i medicinskgrundkurs..
    har dock en till inlämning denna vecka i vård&omsorg.. får sätta igång imorn puuuh! Vill bli klar nu med denna vecka.. tiden går fort iaf! Snart klar med v.8!

• hoopie

Dem fixar Praktik!! Har pratat och frågat läraren.. Tycker det är konstigt, men säger dem det så är de väl så..

• hoopie

Hej! Hade glömt bort denna tråd! :) Ja nu har man ju hållit på ett bra tag! Kämpigt men de går! hoppas de fungerar för er andra också?!

• hoopie

Det är Telia eller vad dem använder sig av .. som ibland krånglar.. om man går in på AULAN så brukar det stå "updates" där.. tex att telefonerna är nere!

Jag brukar få mina uppsatser tillbaka ganska fort.. max 2 veckor.. 

Svar på tråden Undersköterska NTI Distans