Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Undersköterska NTI Distans

hoopie skrev 2010-02-16 14:29:46 följande:
    jag är på inlämningsuppgift 2.. men jag är på vecka 6.. inte vecka 3 :S ja vad kan samtalet ha för betydelse? om man bemöter en person otrevlig och inte visar någon förståelse då kan de komma att vara interigitetskränkande.. tror jag.. därför är de viktigt att tänka på att vara trevlig o visa respekt o lyssna på personen..
    Jag hade den fallbeskrivningen på vecka 3... Men det kanske är olika från lärare
  • kalmar brud

Hur går delproven till???

Ska göra det första delprovet på fredag i Vård och Omsorgsarbete...

Har man en viss tid på sig? Är det frågor som man ska skriva eller är det kryssfrågor som på närvaro uppgifterna?

• kalmar brud
    Det krävs minst 75 % rätt svar för att få godkänt på Delprov. Om man räknar frågor hur många fel får man då ha för att få IG
  • kalmar brud
    WhiteAngels skrev 2010-02-17 14:11:37 följande:
    Kanske inte så smart att avslöja det.det är ett delprov där du ska visa vad du lärt dig elle vad du behöver läsa på mer på.
    Ja men det spelar väl ingen roll... Jag frågade inte vad det är för frågor jag frågade hur det går till om det är kryssfrågor eller om man ska skriva som ett word dokument...
    Ungmamma83 skrev 2010-02-17 13:59:26 följande:
    kanske är lättare att du pratar med din lärare om provet?
    Men är det någon som har gjort dom proven så vet ju dom hur det går till... Det är ju inget som avslöjar vad det är för frågor när man säger om det är kryss eller word dokument...

--------
  • kalmar brud

Nu har jag skickat in mitt första delprov...

En fråga där gjorde mig lite fundersam...

Vad stämmer när man tar tempen i munnen...

# Temperaturen är samma som i kroppen
    # lägre än 0,3 i kroppstemperatur
    # lägre än 0,5

I boken så har jag läst att det står 0,3 respektive 0,5.

Men bara ett kunde vara rätt på provet, så jag satte 0,5.

Vad har ni för tankar kring detta?

• kalmar brud
    Ungmamma83 skrev 2010-02-19 10:48:47 följande:
    Temperaturen är lägre än 0,5 i munnen så den har du rätt på.
    Men varför står det i boken 0,3 respektive 0,5?

Det är det som förvillade mig och dom hade det som alternativ båda sorterna
  • kalmar brud
    Ungmamma83 skrev 2010-02-19 13:22:50 följande:
    Inom sjukvården burkar man räkna på 0.5. Vilket år är din bok ifrån?
    Min bok är andra upplagan
  • kalmar brud

I morgon får jag första utbetallningen från CSN... 6400 kr ca... Är det vad jag kommer att få i fortsättningen med eller det är bara en del man får nu när man har börjat plugga? Jag började den 8 februari

• kalmar brud
    Ungmamma83 skrev 2010-02-22 21:26:52 följande:
    i fortsättningen kommer du att få 8140kr om du inte ansökt om extra för barn. nu får du ju bara från 8 feb eftersom det var då du började studera. antar att du tar lån+bidrag.
    Jag får lån + bidrag heltid och sen för 2 barn
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans