Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Undersköterska NTI Distans

hoopie skrev 2010-03-03 01:55:27 följande:
    har alltid sagt uttorkning.. men i boken stod det intorkning.. så där lärde man sig någe nytt (typ) WOHO nu har jag skickat in min första uppgift i medicinskgrundkurs.. har dock en till inlämning denna vecka i vård&omsorg.. får sätta igång imorn puuuh! Vill bli klar nu med denna vecka.. tiden går fort iaf! Snart klar med v.8!
    Ja då är det inte bara jag som är ute på vilsna spår {#lang_emotions_smile}
  • kalmar brud

Kom över en bok idag på biblioteket och läste ett stycke där om lungödem... Det stod att det är viktigt att kolla blodtryck ofta på en patient med Lungödem...

Varför är de det???

• kalmar brud
    Ungmamma83 skrev 2010-03-05 16:20:24 följande:
    läs vidare om symtom på lungödem...
    Jag kom fram till sen varför..
  • kalmar brud

är närvaro uppgifterna betygsgrunande??? Någon som vet

Jag gjorde mina just nu för veckan, men tänkte rätt på en och satte ett helt fel svar...

• kalmar brud

När brukar man få reda på sina praktik platser???

Idag är det 2 veckor tills vi ska ut på praktik inom vård och omsorgsarbete... Skolan skulle fixa åt oss

• kalmar brud
    WhiteAngels skrev 2010-03-08 10:29:01 följande:
    Konstigt ,här fixar man det själv.Så det får du npg kolla upp och få tummarna loss snabbt!
    Här sa hon att dom fixar. Det sa dom redan på info möet
  • kalmar brud
    WhiteAngels skrev 2010-03-08 14:15:56 följande:
    Okej alla jag känner som läser genom NTI fixar själv.Det kan ju inte lixom vara lätt för dom med tanke på hur många elever dom har som bor på olika ställen i landet.Ofta vill man ju gärna vara på ett ställe som man är intresserad av oxå och som kanske ligger nära ens hem
    Ja nej men nu skulle dom skaffa åt oss. Fråga mig inte varför
  • kalmar brud

brutet lårben så kommer personen hem sen från sukhuset och då försämras hon. okoncentrerad, nedstämd och anklagar hemtjänsten att dom har stulit saker. hon upplevs lättirriterad och misstänksam.
     Förklara varfär man bör vara uppmärksam på förändringar i allmäntillståndet hos äldre och för en dialog kring vad en sådan förändring kan bero på? Jämför med det "normala" åldrande.

Vad är det dom vill ha fram???

Har mailat och ringt min lärare men ännu inget svar

• kalmar brud
    morriis skrev 2010-07-20 22:29:35 följande:
    Jag gjorde mitt på ADS, alkohol- och drogsektionen.
    Syfte är det inte samma som typ inledning??
  • kalmar brud

det finns ju olika sorters ledare... Typ. formella, informella, instrumentell mm

Tror ni att en grupp kan funka utan att det finns någon ledare???

Mina tankar går...

Om det inte finns någon ledare som säger vad gruppen ska göra eller hur dom ska göra så blir det ju ingenting gjort... Det måste väl alltid finnas någon som tar initiativen...?

• kalmar brud

Ikväll skulle jag göra mitt teoretiska prov i social omsorg (jag pluggar genom NTI) men det funkade inte alls...

Jag gick in på prov/närvaro och sen tog jag fram provet i "gardinen" som man måste göra och tryckte sen öppna... Kom sen till den första sidan där det står hur man laddar ner provet... Jga tryckte på HÄMTA PROV sen blev sidan bara vit...
    Jag stängde ner allt och gick tillbaka från början, men INGET prov låg kvar i "gardinen"... SKIT!!! Det räknades säkert som nedladdat men jag fick inte ens upp rutan vart jag skulle lägga provet på datorn.

Jag har mailat min lärare och sagt som det är... Får se vad hon skriver tillbaka i morgon...

• kalmar brud
    JolinesMamma skrev 2010-09-08 19:19:54 följande:
    Den här tråden är inte så aktiv, men jag skriver ändå. Tänkte höra med er hur lång tid det tar för er att få tillbaka era uppgifter. Jag skrev det sista teoriprovet i medicinsk grundkurs i början av Augusti. Kursen startade 10 veckor innan det och jag har ännu inte fått svar på en enda insändningsuppgift. Jag har inte studielån/bidrag från CSN, men ni som har det, blir det problem med utbetalningar när ni inte får era betyg i tid? Jag ska nämligen frampå studera på heltid, men tvekar att göra det med NTI om de är så här långsamma...
    det kan ta tid... har du kontaktat din lärare???
  • kalmar brud

Varför kan lärarna inte ha koll på sina telefoner så dom funkar... Har försökt både igår och nu på morgonen att nå min lärare för betygsamtal i Psykologi... Men får anvisningston att nummret kan inte nås var god kontrollera nummret...

Mailade henne igår och då skrev hon att det har varit problem och att jag skulle ringa tillbaka idag men samma sak nu... Har mailat igen

Svar på tråden Undersköterska NTI Distans