Undersköterska NTI Distans

Kom över en bok idag på biblioteket och läste ett stycke där om lungödem... Det stod att det är viktigt att kolla blodtryck ofta på en patient med Lungödem...
Varför är de det???
är närvaro uppgifterna betygsgrunande??? Någon som vet
Jag gjorde mina just nu för veckan, men tänkte rätt på en och satte ett helt fel svar...
När brukar man få reda på sina praktik platser???
Idag är det 2 veckor tills vi ska ut på praktik inom vård och omsorgsarbete... Skolan skulle fixa åt oss
Ni som har läst Social omsorg... Vart gjorde ni erat studie besök=?
brutet lårben så kommer personen hem sen från sukhuset och då försämras hon. okoncentrerad, nedstämd och anklagar hemtjänsten att dom har stulit saker. hon upplevs lättirriterad och misstänksam.
Förklara varfär man bör vara uppmärksam på förändringar i allmäntillståndet hos äldre och för en dialog kring vad en sådan förändring kan bero på? Jämför med det "normala" åldrande.
Vad är det dom vill ha fram???
Har mailat och ringt min lärare men ännu inget svar
det finns ju olika sorters ledare... Typ. formella, informella, instrumentell mm
Tror ni att en grupp kan funka utan att det finns någon ledare???
Mina tankar går...
Om det inte finns någon ledare som säger vad gruppen ska göra eller hur dom ska göra så blir det ju ingenting gjort... Det måste väl alltid finnas någon som tar initiativen...?
Ikväll skulle jag göra mitt teoretiska prov i social omsorg (jag pluggar genom NTI) men det funkade inte alls...
Jag gick in på prov/närvaro och sen tog jag fram provet i "gardinen" som man måste göra och tryckte sen öppna... Kom sen till den första sidan där det står hur man laddar ner provet... Jga tryckte på HÄMTA PROV sen blev sidan bara vit...
Jag stängde ner allt och gick tillbaka från början, men INGET prov låg kvar i "gardinen"... SKIT!!! Det räknades säkert som nedladdat men jag fick inte ens upp rutan vart jag skulle lägga provet på datorn.
Jag har mailat min lärare och sagt som det är... Får se vad hon skriver tillbaka i morgon...
Varför kan lärarna inte ha koll på sina telefoner så dom funkar... Har försökt både igår och nu på morgonen att nå min lärare för betygsamtal i Psykologi... Men får anvisningston att nummret kan inte nås var god kontrollera nummret...
Mailade henne igår och då skrev hon att det har varit problem och att jag skulle ringa tillbaka idag men samma sak nu... Har mailat igen