• flingan79

Nattkörning med 1 åring?????

Hallå!!!

Jag bara undrar..... Vi ska fira julen hos mina svärföräldrar som bor 6 h härifrån... Hmmm vi hade tänkt åka upp tidigt på julafton mannen jobbar sent den 23.
    Idag fira vi lilleman och våra vänner tyckte vi skulle åka på natten istället?!

Han sover alltid bra i bilen men hur 17 skulle du har gjort?????
    Jag e så rädd att somnen blir knas men det hade ju vart skönt att vara uppe julafton morgon..

Vi tänkte åka vid 20 tiden OM vi gör det

• Svar på tråden Nattkörning med 1 åring?????
  • AnniPanni

Det är väl smidigast att faktiskt åka på kvällen/natten. Åker ni vid 8 så är ni ju framme vid 2-3 tiden. Risken är ju att lillen vaknar när ni kommer fram men det brukar ju lösa sig.
    Hellre ett barn som sover i 6 timmar än ett barn som är vaket 6 timmar i en bil

• HN79

Mina tjejer är 1 år och vi har några gånger åkt på långkörning när det är dags för dem att sova. Satt på pjamas och gett välling(som vi alltid gör) och åkt när det är dags att gå och lägga sig. När vi kommit fram har vi bara burit över dem till sängen och så har de sovit vidare. Tycker det fungerar jättebra. Några tips är att ha allt klart på stället ni kommer till och bära in barnet utan att tända lampor och så vidare.

• miababia

frågan är väl också hur pigga ni är att köra vid den tiden, nattkörning är ju aldrig kul och särskilt inte om det är regnigt el halt. åker ni utan stopp så är ni ju inte framme förren vid 2-tiden, kanske inte så kul att komma fram dit mitt i natten och behöva bädda, packa upp m.m.

när brukar han vakna på morgonen? jag hade nog hellre valt att köra tidigt på morgonen och vara framme vid lunch.
    sen, hur länge ska ni vara där, om det är flera dagar så gör det ju inget om man kommer mitt på dagen men är det bara 1-2 dagar så.....

• flingan79

Tackar!!!!!
    Han vaknar vi 7-8 tiden men vi vill isådanfall komma iväg tidigare...
    Sängarna står klara hemma hos mina underbara svärföräldrar. Vi åker hem på söndagen igen. så visst..

• idis78

Vi har vid liknande resor kört på natten. Så skönt att köra med sovande barn i bilen och vakna på "rätt" ställe på morgonen. Man får ju mer tid med släkten på det viset också.

• alexs mamma

Att köra på natten går utmärk med sovande barn vi funderar på att göra så när vi skall till fjällen vår lillkille är då 15 mån och en riktig plåga i bilen stundtals...

Är allt fixat och klart när ni kommer fram är ju allt toppen det viktigaste att tänka på är att ni skall ORKA det är tufft att köra på kvällen/natten tycker jag som inte är en kvällsmänniska...
    Lycak till och god jul förresten!!

• flingan79

Tack! Mannen är en riktig natt människa så det går nog fint!
    God Jul & Gott Nytt;)

• Trulis78

Vi har åkt nattetid med våra barn ibland just för att det är så mycket lättare att köra långt när barnen sover. Vakna barn betyder mycket gnäll, eviga stopp osv. Sovande barn betyder en lugn tyst resa som ingen lider av. Men som flera sagt så ska man ju orka med att köra själv också, vi är två som turas om och tycker det går rätt bra. Lycka till, god jul och gott nytt år!

• sarsparis

När vi rest långt har vi alltid åkt nattetid. Ta på pyjamas och inget mer, se till att sovplatsen är klar när ni kommer fram, ha inga lampor eller nåt annat som kan störa, bara bära in barnet och förhoppningsvis sover det utan att märka nåt.

• Alexi

vi har hittills åkt riktigt tidigt på morgonen med dottern, typ runt sex, för att hon då ska sova några timmar innan hon tycker det är morgon förhoppningsvis. nu är hon ett och vi har inte åkt långt sen i somras så vi får se hur det går nu. Nackdelen med att åka på natten är att man själv går miste om väldigt mycket sömn och då är man ju ett vrak dagen efter eftersom man inte har möjlighet att sova ikapp. Vilket ju i ert fall kanske inte är så kul eftersom det är julafton.

Svar på tråden Nattkörning med 1 åring?????