• tiger85

Vad ska man ha i skötväskan?

Min kompis ska snart ha barn o vill gärna ha tips på vad hon ska ha i skötväskan!!!
    jag själv har ett barn på 7 månader men använder sällan skötväska utan tar bara med mig det viktigaste beroende på vr jg ska o hur länge jag ska vara borta... men hon vill veta vad hon ska ha för saker exakt... så ni får gärna hjälpa till...

• Svar på tråden Vad ska man ha i skötväskan?
  • teddybjörnen

I min skötväska finns alltid: Blöjor, våtservetter, extra byte med kläder, nappflaska och någon leksak. Resten packar jag ner vid behov tex. mat eller frukt om vi skall vara ute ett tag.

• Linda08

Dethär är vad jag alltid har:

Blöjor, ett ombyte, vatten för blöjbyte om det inte finns, vatten till ammande mamman att dricka, trasor och näsdukar för blöjbyte och kräk, frukt till mamma!

• lill linda 82

I min skötväska har jag, blöjor, ett ombyte kläder (body o en byxa,hjälmmössa o sockor) tvättlappar (torra), tvättservetter (våta), topsar, idominsalva, näsdroppar för små täppna näsor...
    Och sen har jag ett eget fack där jag har trosskydd o bindor o tuggummi. Mer än så behövs inte tycker jag

• mammacatta

ja, glöm inte att packa extra kläder - annars sitter man där 2 mil hemifrån med bara en filt till snorgärsen som har bajs till armhålan... bara för att vi "skulle bara åka..."

nåt att byta om PÅ, det är inte skojj med bajs på kläderna eller i bilen. en handduk har jag nu, men i Väskan hade jag en liten madrass.

• Legally Blonde

Jag har visserligen en skotvaska, men precis som du sa blir det oftast att jag bara slanger ner ett par blojor och ett paket vatservetter i vagnen eller i handvaskan om jag bara ska ut pa kortare turer. Den dar mer "noggranna" omvardnaden klarar man ju anda av hemma pa skotbordet.

Hursomhelst; I var skotvaska finns foljande:

* Blojor
    * Vatservetter alt. blota pappersservetter i en pase
    * Rulle med skrappasar (bra till luktande blojor och nar det inte finns nagon sophink till hands)
    * Mjuk liten blojbytarmadrass + liten handduk att ligga pa
    * Sma frottehandukar till spyor
    * Liten tunn filt (bra att gomma brostet och barnet under nar man ammar)
    * Bepanthen-salva (bra allroundsalva tycker jag)
    * Extra body/troja
    * Extra stumpor
    * Extra byxor
    * Leksak/Pekbok

• HumDis

Min son är snart 3 månader, det här har jag med mig:

Blöjor
    Våtservetter
    Spydukar
    Skräppåsar, lagom stora till en blöja
    Salva
    Extra kläder (body, strumpor, byxa)
    Extra napp
    Tetra med ersättning (ammar men ibland funkar inte min amning och då är det bra att ha en nödlösning)
    Nappflaska

• Angel74

Blöjor, våtservetter, handduk, nappflaska, ersättning, kläder har vi

• UBJ

Till sonen: blöjor, våtservetter, torra servetter, ombyte, småpåsar att lägga bajsiga blöjor och skitiga kläder i, extranapp, fruktpuré (reservmat), kex, skötbädd, rumpsalva.

Till mig: treo, cerat, penna och annat jag tidigare hade i handväskan.

• Ixam

Detta finns alltid i min:

Blöjor
    Våtservetter
    Papper
    Ombyte
    Handduk
    Amningsinlägg
    Påsar till bajsblöja
    "Kräkhanduk"

Svar på tråden Vad ska man ha i skötväskan?