• Anonym (Lite oro)

Ett område på stortån sover- erfarenheter?

Börjar känna oro. Ett område på min stortå sover hela tiden och har så gjort i flera månader. Någon som känner igen det?

• Svar på tråden Ett område på stortån sover- erfarenheter?
  • Amazina

Har du haft en sårskada, fått en smäll eller liknande då du kan ha skadat en nerv?

• Anonym (Lite oro)
    Amazina skrev 2009-12-06 20:59:42 följande:
    Har du haft en sårskada, fått en smäll eller liknande då du kan ha skadat en nerv?
    Nej... Inte vad jag kan minnas. Har haft funderingar på om min värk/ foglossning kan ha med saken att göra. Har fått nacken tillrättad flera gånger senaste halvåret. Tack för att du tar dig tid att svara. =)
  • Amazina

Kan vara en inklämd nerv. Kolla med en kiropraktor.

• Anonym (Lite oro)
    Amazina skrev 2009-12-06 21:08:08 följande:
    Kan vara en inklämd nerv. Kolla med en kiropraktor.
    Tack. Ska kolla med honom jag går hos... =)

Finns det någon som tänker något annat?
  • Anonym (sovande)

Jag har haft ett sant omrade pa min storta i flera ar. I borjan tyckte jag det var valdigt obehagligt men nu har jag vant mig. jag tror det kom efter en lang skidsasong med tranga pjaxor. Antar att det kommer vara sa jamt, men har aldrig kollat upp det. Kunde ju vara varre stalle....

• Anonym (Lite oro)

Anonym (sovande) skrev 2009-12-06 21:19:34 följande:

Jag har haft ett sant omrade pa min storta i flera ar. I borjan tyckte jag det var valdigt obehagligt men nu har jag vant mig. jag tror det kom efter en lang skidsasong med tranga pjaxor. Antar att det kommer vara sa jamt, men har aldrig kollat upp det. Kunde ju vara varre stalle....
    Ok. Låter ofarligt...=)
  • ponduss

jag får själv att min ena ringfingertå (eller vad man ska säga) domnar bort, men det brukar bara bli så när jag går och står. Har pratat med min läkare och jag har då en nerv som ligger i kläm... Högst troligt att det skulle vara så i ditt fall också =)

• Anonym (Lite oro)
    ponduss skrev 2009-12-06 21:26:14 följande:
    jag får själv att min ena ringfingertå (eller vad man ska säga) domnar bort, men det brukar bara bli så när jag går och står. Har pratat med min läkare och jag har då en nerv som ligger i kläm... Högst troligt att det skulle vara så i ditt fall också =)
    Tack!!! =)
  • Anonym (samma)

Intressant!!!!
    Har oxå upplevt exakt samma sak! Vänster stortå var bortdomnad ganska länge. Sen blev det bra men nu har det kommit tillbaka.
    Kan det vara nåt annat än en nerv? Känns lite ibehagligt. Men fånigt att söka läkare för?! Eller?

• Anonym (samma)

Anonym (samma) skrev 2009-12-06 22:37:10 följande:

Intressant!!!!Har oxå upplevt exakt samma sak! Vänster stortå var bortdomnad ganska länge. Sen blev det bra men nu har det kommit tillbaka. Kan det vara nåt annat än en nerv? Känns lite ibehagligt. Men fånigt att söka läkare för?! Eller?
    Obehagligt ska det stå.
  • Anonym (Lite oro)

Intressant!!!!Har oxå upplevt exakt samma sak! Vänster stortå var bortdomnad ganska länge. Sen blev det bra men nu har det kommit tillbaka. Kan det vara nåt annat än en nerv? Känns lite ibehagligt. Men fånigt att söka läkare för?! Eller?
    Hahaha... Det är vänster för mig med. Hmm... Jo, känns ju fånigt och jag har blivit av med min läkare nyligen tyvärr. Det jag hört är att ms kan starta på detta vis och det gnager lite i mig...
  • Anonym (samma)

Anonym (Lite oro) skrev 2009-12-06 22:44:21 följande:

Hahaha... Det är vänster för mig med. Hmm... Jo, känns ju fånigt och jag har blivit av med min läkare nyligen tyvärr. Det jag hört är att ms kan starta på detta vis och det gnager lite i mig...
    Jaha, =S ojdå...jag har faktiskt funderat på om det kan ha nån allvarlig bakomliggande orsak men eftersom "problemet" känns så litet och fånigt så har jag bara försökt förtränga det. Ska nog googla lite...=S
Svar på tråden Ett område på stortån sover- erfarenheter?