Hjälp mig att orka gå till jobbet i morgon. Jag har sådan ångest över detta.
Hjälp! Jag har sådan enorm ångest inför att gå till jobbet i morgon. Har varit hemma en vecka för att jag inte pallat gå till jobbet. Det är såå dålig stämning där.
Vi är en grupp på 7 personer som har noll sammanhållning tillsammans. Alla liksom bevakar sina områden och egna intressen och pratar bakom ryggen på varandra. Och vår chef är sämst av alla. Han har aldrig varit chef förr och är dryg, falsk, nedvärderande, spydig och anser sig ha rätten att kunna bete sig som en pubertetsstinn fjortis närhelst han känner för det.
Jag har ett rätt avancerad tjänst och är flitig som en myra, och har tyvärr varit det för många gånger, t.o.m på min lilla sons bekostnad. Inget får man ut av allt slit och nu känner jag mig riktigt riktigt utsliten och ledsen. Och from i morgon behöver jag ett läkarintyg ifall jag stannar hemma längre. Har för första gången i mitt liv bokat in en privat psykolog (för 800 kr/45 min!!) under nästa vecka för att tala ut om jobbet och all min stress i samband med detta. Fast det är länge dit och dyrt är det också. Dessutom hjälper det mig inte inför t.ex. morgondagen, etc.
Det är heller ju inte så lätt att "bara så där" få ett nytt jobb, jag som planerar att bli gravid nu, dessutom. En kort berättelse av en egentligen lång historia.
Hur ska jag förmå mig att motivera mig att ta mig till jobbet i morgon? Finns det någon som har några stärkande ord att ge till mig? Känner att jag behöver det så väl..