• Göta Eugenia

Tips om kliniker för ÄD?

Hej,
    Jag är ny på FamiljeLiv och skulle vara väldigt tacksam om någon har tips om kliniker utomlands där man kan göra ÄD som singel och 48 år. Dvs både ÄD och spermiedonation. Kallas det embryoadoption? Hoppas ni har tid och lust att berätta! Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips om kliniker för ÄD?
  • skye67

Jag kan tipsa om EGV kliniken i Riga. Där kan du både adoptera färdiga embryon, både frysta eller färska. Du kan även få ägg och sperma donation där. Skulle dock rekomendera frusna embryon då det är mycket billigare samt att det går relativt fort att få hjälp då. Jag har själv varit där, men tyvärr så misslyckades mitt försök. Skulle ha gjort ett till, men mitt landsting vill inte göra en undersökning av min livmoder som läkaren i Riga vill att jag ska göra innan dom kan tänka sig göra ett nytt försök. Så jag uppfattar dom som väldigt ordentliga och att dom verkligen vill hjälpa folk och inte bara tjäna pengar på människors olycka.

Kan dock lägga till att jag och min man väntar barn nu iaf, på den naturliga vägen, trots att det inte skulle vara möjligt enligt CvL :)

Hoppas du fått något svar iaf.

www.egv.lv/

• isisisis

Du kan även googla på IVF och stad i Europa.
    Det finns många kliniker därute.
    Sedan är det bara att skicka iväg ett brev per mail och invänta svar.

• tatgra01

Ava kliniken i Sankt - Petersburg är bra. Du kan googla på det.

Även International medical reproduktiv centrum i S.-Peterburg. Där är mycket billigt dessutom.
    www.mcrm.ru/

Det finns många bra kliniker, som är billigare också i Ukraina.

Lycka till

Svar på tråden Tips om kliniker för ÄD?