• Anonym

LO medlemslån

Jag har just nu ett LO medlemslång hos Swedbank som jag tog 2004  för att att köpa en bil. Det tog jag på 90 000 kr och det är nu nere på 60000 kr.

Jag gjorde idag ett lån genom internetbanken på 50 000 kr och där fick jag ett besked av dom att dom kommer att kontakta mig genom telefon eller meil för att kontrollera några uppgifter...

Vad är det dom kontrollerar?

• Svar på tråden LO medlemslån
  • Anonym

Men det var ett LO lån jag sökte idag med... Medlemslån så fyllde man i om man redan hade ett lån

• Anonym

Så här ser räntorna ut IDAG

Pris Ränta för närvarande 4,00%
    Effektiva räntan 4,07%
    Uppläggningsavgift 0 kr
    Höjning (inom 3 år) 600 kr, 100 kr via telefon- och internetbanken
    Aviseringsavgift 0 kr

• Anonym
    stjärnmamman skrev 2009-12-07 09:34:39 följande:
    Ja men om du har ett lån på swedbank på 60tusen och nu ska ta ett till lån på 50tusen.. Då har du ju allt som allt lån på 110tusen. Med lån på två ställen och får betala ränta på 2ställen. Så mitt råd är att ta lån på 110tusen istället på det stället som har billigast ränta
    Men jag har ju lån att betala av på det första som jag har kvar?

Jag lånar ju bara upp pengarna igen...
  • Anonym
    stjärnmamman skrev 2009-12-07 09:51:13 följande:
    ok men om du har lån på 60tusen på det första stället och ska ta lån på 50tusen på det andra så räcker ju inte pengarna till att betala det första.. Vet inte om du förstår hur jag menar Kanske någon annan kan hjälpa mig förklara. Tänker på ditt bästa Ts
    Men eftersom det är samma lån jag frågade om NU så kommer det väl på samma?

Om jag ringer banken da och pratar med dom... Måste jag då säga att jag har sökt på internet eller ser dom det_?
  • Anonym
    stjärnmamman skrev 2009-12-07 10:14:37 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt hur du menar? men nej det kommer inte på samma. Jag kan ta ett exempel som jag hade jag hade lån på nordea 50tusen.. sen ville jag ta ett till lån på 50tusen på nordea och fick det.. Min kompis sa då till mig att jag ska ringa dom att dom lägger om lånet i ett istället. Så gjorde jag det och när alla uppläggninsavgifter och vad som nu finns var betalda var det 99tusen kvar.. Så då hade jag 99tusen på ett lån.. istället för två olika. Förstår du.. Du måste alltså låna det du vill betala bort + den summan du vill ha kvar så om du t.ex vill betala bort ditt lån på60tusen och sen ha 50tusen extra så lånar du 110tusen.. och sen säger du att du vill betala bort 60tusen. Då har du 50tusen kvar. Du behöver inte säga att du har sökt på internet. Men det kommer ju att synas när du ansöker om lån o krediter då dom gör en kreditupplysning på dig. Har man många förfrågningar kan man bli nekat lån eller kredit. Men det är oxå väldigt dumt att handla nåt på kredit. Så gör aldrig det. Det är alltid bäst att prata personligen med någon på banken Jag har lån som sagt på 4 ställen och betalar lika mycket varje månad som vi betalar på vårt hus som kostade 600tusen och lånen på dom 4 olika ställena är långt under 600
    Jag har ingen avsikt att betala av den summan som jag har kvar på dom som jag lånade 2004...
    Utan jag skulle bara vilja låna pengar nu för att betala av mina HEMSKA krediter bla. Ikea och lite andra avbetalniningar
Svar på tråden LO medlemslån