• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

fRU hAGELI: Ska bli så spännande att se vaggan! Och jag kommer säkert bli avis!! Vaggor är ju så sött!
    Vi har hämtat hem spjälsången från mina föräldrar idag! Så sugen på att sätta ihop den och bädda. Men det känns fortfarande liiite tidigt! Vet inte varför egentligen för det mesta annat är klart i bebisrummet! Antagligen kommer jag inte kunna hålla mig så inom en vecka står den nog bäddad och klar!

sol: Jag är också nyfiken på nya namnlistan.. så länka gärna!
    Tycker att dom flesta killnamn ni nämt när har varit på tapeten här hemma också.. Väldigt vad lika smak vi har!
    Sambon däremot tycker Robin (på pojke) är fint. Tycker det kan vara både sött och tufft. Fast kanske lite för vanligt!

Någon som vet om Lo kan vara både pojk- och flicknamn?

Snart är h*n här!
  • Vanillie

kuddigt: nämen vad är detta! Tjuvstartade ni?? Grattis! Vad härligt att allt är bra och att lille sonen är ute! Blir såå avis nu!

Gick förlossningen bra annars? Var det en häftig upplevelser? Åh vad jag längtar nu!!

Grattis igen!!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

Fröken lycklig: Hemsk tanke det där att man skulle gå över 2 veckor!! Man är så inställd på sitt BF-datum!

Syssling: Skönt att höra att allt är bra med er!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

tack! Då verkar det vara ett både-och namn! Men vanligast på Flickor! Tycker det är ganska fint!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

Åh, fru Hagelin, vad den ser härlig ut! Verkligen stor och bra!! Nu är det bara skatten som saknas då!

Fler än jag som tycker det trycker på otäckt i underlivet när man böjer sig framåt.. känns som om bebisen nästan är på väg ut..!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

Fru hagelin: Ja, det är jättefin! Han är värd all beröm för sitt jobb med vaggan!!

Jag har inte heller fått göra nån gynundersökning. Ska till bm nästa vecka, får se om hon gör nån då. Men det har hon inte nämnt. Och då är jag ju i vecka 39..

***Snart är det dax***
  • Vanillie

Hur bäddar ni vagnen? Vi har köpt en varm fodrad åkpåse. Vad ska man mer ha i den? Underlakan? Kudde? Behöver man filt om man har åkpåse?

Kuddigt: Det var intressant att läsa om din förlossning! Tänk att hur mycket man än funderar över den kan man aldrig föreställa sig hur det kommer att bli! Och vad skönt att höra att allt är bra med både dig och bebisen trots blodförlust och operation!

Det där med att få smärtlindringen för sent har jag också vänner som råkat ut för! Det är verkligen dåligt att dom inte har tillräckligt med läkare på plats!
    Min största skräck under förlossningen är att bli bortglömd liksom, eller att ingen hinner komma och hjälpa oss när det är dags! Och det är ju inte så konstigt att man funderar i dom banorna när man hör sånt här!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

Fröken lycklig: Nej, jag föder inte iallafall!
    Men trodde nästan jag skulle göra det när jag bestämde mig för att ut och gå.. Fick vända hem igen för jag fick sådana förvärkar att jag knappt kunde stå upp!

Själv har jag bara en gång kvar hos BM, nästa vecka. Sen blir vi överskrivna till förlossningen istället. Dom tar tydligen över allt ansvar på oss ivf:are efter att vi kommit in i vecka 40!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

fröken lycklig: Ja, det är verkligen olika hur dom gör. Blev också förvånad när bm upplyste mig om det förra gången.
    Hon sa att vid vanliga graviditeter är man inskriven på mvc till vecka 42, sen tar förlossningen över, men som ivf:are så gäller vecka 40!

***Snart är det dax***
  • Vanillie

Det där med färdknäpp hade jag också funderinga över.. tills jag läste att det krävdes minst 4 "satser" av min sambo innan man kom upp i den mängden av det rätta ämnet i satsen dom kunde dra i gång förlossningen! Och jag antar att dom 4 gångerna skulle komma i hyfsat nära följd i allafall...
    Sambom hade nog inte pallat!
    Inte jag heller för den delen! Sexlusten har inte direkt legat på topp dom senaste 9 månaderna!

septemberängel: åh, gud vad gott med hemmabakat bröd!! Särskilt när det fortfarande är lite ljummet! Blev sugen p åatt också baka nu!! Mums!

missLillis: Nä dom skulle bara veta hur "roligt" vi haft när våra barn blev gjorda!!

Fru Hagelin: Det är så tröttsamt när saker och ting strular! Hoppas det blir nån ordning på a-kassa och sjukskrivning till slut!

Inatt har jag haft molande mensvärk nästan hela natten!! Spännande. Man kunde ju önska att det var nått på gång! Men bebisen håller sig väl inne i värmen et tag till!

***Snart är det dax***
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3